Най-добрите Ad Serving решения: DFP & Smart AdServer




Всички издатели, които имат рекламни приходи от дисплей реклама, и особено тези, които развиват своите директни продажби на рекламен инвентар, трябва да вземат важното решение какъв рекламен сървър да изберат. Рекламният сървър е софтуер, отговорен за целия процес при дисплей рекламата, включително ротация на кампаниите, таргетиране по геолокация и други правила и опции за насочване на рекламата. И разбира се, рекламният софтуер предоставя подробни отчети и статистики.

И така, кои са най-добрите решения за Ad Serving?

Очевидно най-добрият софтуер трябва да е лесен за употреба, същевременно с богата функционалност. Трябва да е и достатъчно гъвкав, за да може да осигури оптимална работа, както с по-важните за издателя директни заявки, така и с автоматизираната (programmatic) продажба на остатъчния инвентар. Трябва да е бърз и надежден и не много скъп.

Има не малко работещи платформи в сферата на ад сървинга, но в тази статия ще направим сравнение на двете най-известни в Европа и ще опишем накратко техните специфики:

DFP Small Business

Общ преглед и позитиви
DFP или DoubleClick for Publishers, известен по-отдавна като Google Dart, е един от най-добрите рекламни софтуери в глобален мащаб. DFP предоставя голямо разнообразие от опции за управление на инвентара. Има гъвкави отчети, които отразяват данните със съвсем малко забавяне (почти в реално време), а това винаги е плюс. Един от големите позитиви на DPF е, че има пълна интеграция с Google AdSense. Това е много важна опция за издателите, които продават освен чрез директни сделки на собствени клиенти, така и автоматизирано чрез рекламната мрежа на Google. Освен Adsense реклами, в микса от кампании могат да бъдат заложени и други рекламни мрежи посредством опцията за price priority и passback функциите, като по този начин се постига оптимално монетизиране на инвентара.

С помощта на DFP можете да съревновавате всичките си реклами ( директни сделки или мрежи) с Ad Exchange, стига да не са дефинирани като Sponsorship. Въвеждайки средната доходност (CPM за 1000 импресии) на различните мрежи и конкретните цени на директните ви кампании, вие можете да проверявате всяка импресия в реално време в световния RTB пазар за реклама и да я предоставите на най-скъпо плащащия рекламодател. Тази опция на DFP се нарича dynamic allocation.
Негативи
За съжаление, DFP не е най-интуитивният продукт за управление и за да се почувствате уверен в работата си с него, може да ви отнеме доста време и усилия. Софтуерът не е много логичен в някои свои функции, а ако имате нужда от помощ, няма да намерите официален съпорт, освен обратната връзка от други потребители в т.нар. community forums. Именно затова, някои проблеми могат да останат неразрешени дълго време.

Друг негатив на самия интерфейс е, че той често зарежда бавно и отнема време да се създаде нова кампания или да се извършат настройки по текущите.
Цена
DFP Small Business е безплатно решение до достигането на 180 милиона месечни рекламни импресии. В тази квота не се включват рекламните импресии от AdSense или AdExchange. За медии, които надминават тези ограничения, Google предлага платената версия DFP Premium. Ако искате да тествате безплатната версия на сайта си, можете да го направите още сега.

SMART ADSERVER

Общ преглед и позитиви
Smart AdServer e решение, разработено във Франция и е познато преди всичко в Европа. Това е стабилна услуга и добра алтернатива на гореописания DFP. Smart AdServer е известен със своята лекота на ползване и добра логическа организация на интерфейса. Има отлична свързаност с различни водещи DSP-та (Demand Side Platforms), както и API връзка с няколко performance ориентирани дигитални агенции, афилиейт платформи и рекламни мрежи. Основните причини да бъде предпочитано решение за много издатели е възможността да се използват рекламни темплейти за mobile и desktop версии, без да е нужно човек да има сериозни технически познания и компетенции. Smart предлага галерия с различни готови за употреба формати, които включват expandable rich media, видео формати, native реклами и други. Това прави създаването и управлението на интересни и въздействащи криейтиви по-лесно и достъпно. Можете да разгледате някои от тях в специалната галерия.
Негативи
Сред отзивите за Smart Ad Server се споменава, че няма възможност да се заредят допълнителни 3rd party данни за потребители с цел таргетиране. Отчетите могат да бъдат подобрени и допълнени с повече опции. Някои клиенти се оплакват, че техническият екип реагира бавно. Ако срещнете технически затруднения и сте зависими от тяхното съдействие, може да бъдете затруднени. Но, като че ли най-важният недостатък спрямо DFP е, че Smart Ad Server се заплаща.
Цена
Този рекламен сървър не е безплатен и цената се образува на база обема импресии, които управлявате. Няма публична цена, която да ви посочим като ориентир, но можете да поискате демо и да попитате за повече информация директно на сайта на компанията.
Независимо дали вашият уеб сайт има или не инсталиран ад сървър, може да ползвате създадения в EasyAds Direct Programmatic Marketplace. В него клиенти и медиа агенции могат да осъществяват и плащат рекламни кампании само с няколко клика. Чрез нашата платформа те получават достъп до обявените за продажба рекламни площи, виждат капацитета им в дневни импресии и могат да ползват всички наши опции за таргетиране без допълнително оскъпяване (геотаргетиране, бюджетиране, периодизация, честота на показване и други). Свържете се с нас, за да ви помогнем да извлечете максимума от вашите рекламни позиции още сега.

Предложете сайт и започнете да продавате рекламни позиции в нашия direct marketplace

Ако искате да се запознаете с вариантите за реклама при нас като Рекламодател, прочетете информацията за рекламодатели, след което направете безплатна регистрация от тук или просто ни потърсете на данните за контакт:

EasyAds
E-mail: ekip@easyads.bg
Mobile: +359 888 181655