Увеличете Adsense доходите си с Ad Balance


Ad Balance е една от най-полезните нови функции, които Adsense въведе през 2017 година. От известно време Ad Balance отново е наличен за ползване, тъй като като беше спрян за няколко месеца за преработка и обновление. Ако все още не сте го забелязали, ще го откриете в секцията "My Ads / Моите реклами" във вертикалното меню на Adsense - изглежда като обикновен слайдер. Причината да се появи тази нова опция е, че по-голямата част от приходите ви се генерират от по-малката част от импресиите. Сега Adsense дава възможност по много лесен начин да премахнете "излишните" импресии, от които почти не реализирате приходи.

Как работи Ad Balance?


Чрез плъзгача на слайдера в Ad Balance може да намалите броя на рекламите, които показвате на потребителите и то именно тези, които ви носят по-малко приходи. Докато местите слайдера, ще виждате как намаляването на рекламите би се отразило на приходите ви. С други думи, вие променяте т.нар. "Ad Fill Rate" или процентът на запълняемост с реклами. Ще видите, че по подразбиране доходността ви (Estimated Еarnings) е 100%, така че ако не променятe слайдера, профилът ви в AdSense ще работи както досега. Aко започнете да намалявате с плъзгача, ограничавайки количеството реклами - Ad Fill Rate), ще видите, че след определен момент това започва да намалява приходите ви под 99% и именно това е моментът да спрете да намалявате.

Каква е оптималната настройка на Ad Balance?


Да приемем, че премествате слайдера за Fill Rate между 70% и 100%. Погледнете стойността на "Estimated earnings", за да видите как ще се отрази промяната. Нашият опит показва, че ако преместите слайдера на 65%, доходите ви ще паднат от 100% на 98%. Това означава, че Fill Rate под 70% ще намали Adsense дохода, вместо да го увеличи. Затова, в този случай оставете слайдера на 70%, докато доходите ви се запазват на 99-100%.

Потребители на Adsense споделят, че такава настройка не само ще запази предишния ви доход от Adsense, но дори може да го увеличи с до 20%! Това зависи от тематиката на вашия уеб сайт, подредбата на рекламните площи и други фактори. Разбира се точно колко силен ще е ефекта е много индивидуално. За да сте сигурни в резултата, запазете последната си настройка няколко седмици, давайки шанс на Adsense акаунта ви да се адаптира към нея и да натрупа достатъчно исторически данни. При всички случаи, дори да не увеличите Adsense дохода си, вие ще освободите около 1/3 от импресиите си, запазвайки същите Adsense приходи.

Какво да правите с незаетите от Adsense импресии?


Ако следвате горния пример и оставите настройката за Ad Fill Rate на 70%, Adsense ще запълва точно такъв процент от импресиите ви с най-добре плащащите рекламодатели. Останалите 30% от импресиите на сайта ви ще се осводят. От вас зависи как ще ги запълните:
  • Може да ги оставите празни, но това дори естетически не е добре, тъй като рекламните ви площи ще останат бели празни пространства.

  • Най-ефективно е да ги монетизирате като ги предоставите на втора рекламна мрежа, каквато е EasyAds. По този начин всеки доход от втората мрежа ще е в добавка към дохода ви от AdSense!
За да направите това, попълнете полето "If No Ads Available" (Ако няма други реклами) в настройките на всеки Ad Unit (Рекламен елемент) и изберете "Show another URL" (Показвай линк от URL). Въведете линк към страница, качена на вашия сървър, която съдържа рекламна площ от EasyAds със съответния размер. За съжаление не можете да поставите директно javascript кода от EasyAds, тъй като AdSense позволява само линк, не и цял js код. Поставянето на код по този начин е напълно легално действие съобразно ползването на алтернативна реклама в Adsense.

Все още нямате регистрация в платформата?

Кандидатирайте своя сайт сега

Какви доходи да очаквате от EasyAds като резерва на Adsense?


Истината е, че след като Adsense не е успял да осигури добре плащащи рекламодатели за част от импресиите, вероятно те са реализирани от потребители, за които липсват данни. Tова часто са хора, които нямат сериозна активност в онлайн пространството или такива, които изтриват всички свои кукита. Във въпросните cookies (т.нар. бисквитки са файлове, които съхраняват анонимни данни за потребителя) няма достатъчно данни какво предпочитат, къде пазаруват и друга полезна информация, която кара Рекламодателите да плащат повече за тях.

По този начин импресиите, които остават след Adsense са значително обезценени. Въпреки, че не може да очаквате еднаква с Adsense доходност за тези остатъчни импресии, е препоръчително да тествате с кодове EasyAds. Нашата рекламна мрежа работи по различен начин и може да осигури достатъчно реклама с близки до Adsense RPM нива.

По този начин не само може да увеличите сумарно приходите си, но и да участвате в EasyAds Direct Programmatic Marketplace. За да участвате в него е нужно да определите кои точно зони ще отворите за директен букинг с методите на програматик медиа купуването и да определите самите вие минималната цена на 1000 импресии за дадената зона. Самата настройка се извършва с помощта на наш администратор.
За контакт с нас, моля използвайте вътрешната ни система (ако сте регистриран потребител) или ни изпратете запитване от тук.

Финален извод за Ad Balance


Ad Balance опцията е чудесна новост за издателите и от друга страна - не толкова радостна новина за реламодателите. Тъй като повечето Издатели биха се възползвали от Ad Balance за отсяване на евтините реклами, Рекламодателите по-трудно ще купуват импресии, респективно кликове на ниска цена. Това ще доведе до повишаване на конкуренцията и на цените на онлайн рекламата. Какъвто и да е крайният резултат, ние приветстваме опцията Ad Balance, считаме я за много полезна за Издателите и я приемаме като чудесен шанс за алтернативни мрежи като EasyAds да получат и монетизират част от импресиите.