Позволени рекламни формати според Coalition for Better Ads



Oще през пролетта на 2017-та година Google имплементираха Ad Blocker в най-популярния браузер и в България - Google Chrome. Над 50% от потребителите ползват именно Chrome за да сърфират в интернет. След тестове и период, в който да могат всички потребители да ъпгрейднат своите браузери до по-нови версии, Google обявиха, че ще активират въпросния софтуер за блокиране на всички реклами на даден сайт, ако той показва интрузивни реклами. За да се уточни кои са интрузивните рекламни формати и кои са приемливи, Coalition for Better Ads са направили проучване и са дефинирали най-малко предпочитаните формати, които влошават най-много потребителското преживяване на сайтовете. За да бъдат по-точни изводите, форматите са разделени и според средата на Desktop и Mobile.

  • В Desktop средата са забранени Pop Up форматите под всякаква форма, освен функционални за сайта такива, които обаче е добре да не се сервират с рекламен сървър. Всякаква реклама обаче в Pop Up не се толерира и е проблем. Също така реклами, които се залепят за долния край на екрана и заемат голяма част от екрана ( над 30% ) не са допустими. Забранени са и видео рекламите, които стартират със звук.

  • В Mobile средата забранените формати са още повече. Освен гореизброените за настолни компютри, също така са включени и Prestitial & Postitial Ads с брояч. Това са реклами, които заемат целия екран на потребителя и се показват съответно преди дадена страница да се зареди (Prestitial ) и след като потребителят е кликнал на линк в страницата и бива прехвърлен към друга страница(Postitial ). Ако Postitial рекламата има брояч и потребителят е задължен да изчака неговия край преди да може да продължи към желаната от него страница, то тя не е приемлива. Ако обаче потребителят може да продължи веднага чрез натискането на видим бутон, то тогава няма проблем и рекламата не бива блокирана. Именно и на този принцип работи новият формат в EasyAds, който е съобразен с добрите практики според Coalition for Better Ads!

Водейки се от всички нови промени и стандарти, създадохме нов формат - EasyAds Postitial , който отговаря на добрите практики според Coalition for Better Ads и в същото време е ангажиращ потребителите, лесен за настройване и употреба и мощен като потенциал.


Кои са най-честите проблемни формати сред българските сайтове?


Това е Pop Up прозорец с бетинг реклами. При него проблемите са даже два - от една страна големия Pop Up, който е неприемлив формат според коалицията и от друга характера на рекламите - Google имат рестриктивна политика към бетинг рекламите и в своите рекламни платформи.

Как да разберете дали сайтът ви е застрашен от активация на Ad Blocker?


Можете да проверите статуса на вашия сайт в Google Search Console, където в меню Ad Experience Report ще видите какво се случва. Ако той е “Warning" или "Failing," може да направите съответните промени и да подадете молба за преразглеждане. В противен случай Google ще активират функцията за блокиране на всички реклами независимо от техния произход.

Ние сме на линия да ви помогнем в този момент на промени, за да имате възможности за Rich Media реклами и в същото време да преминете през тези новости без да пострадат вашите приходи от реклама.

Свържете се с нас и разберете колко лесно се активира нашият Postitial формат.

Екипът на EasyAds
email: ekip@easyads.bg
mob: 0888181655