Кой е най-добрият рекламен формат онлайн?



В интернет съществуват доста различни рекламни формати и в зависимост от средата, в която се показват рекламите се променят и самите те.
Кой обаче е най-добрият? Често ни задават този въпрос. Истината е, че рекламата не зависи само от формата и размера – добрата реклама е добра идея, която достига до потребителите по атрактивен и съобразен с медията, в която се показва, начин. За да отговорим на този въпрос ще са ни нужни няколко разяснения и примери – именно такива ще намерите в следващите параграфи.

Медийната среда


Първо трябва да разгледаме контекста, в който се показват рекламите – дали е медиен сайт, дали е сайт с видеа, дали се показва на потребители с мобилни устройства, дали е сред текст или в претрупана с визуални елементи среда. В нашата статия ще се спрем на стандартния за display рекламата случай – в медийни сайтове, основно с текст и изображения. Именно това е голям процент от средата, в която всеки от нас има досег с реклама и именно това е средата за контакт с потребителите извън социалните мрежи и YouTube.

Банерите умряха! Да живеят банерите!


През годините на няколко пъти графичните банери в сайтовете умират и възкръсват, но истината е, че това е най-старият рекламен формат в дигиталната среда и въпреки това продължава да предлага най-много възможности посредством HTML5 функционалностите, които поддържа.
Една от основните характеристики на банер рекламите е тяхната отличимост - ясно и лесно се разграничават от съдържанието на сайтовете и ако са направени добре, привличат успешно вниманието на потребителите. Форматът позволява по-голяма креативна свобода и възможности. Именно затова при тях са важни всички графични елементи – веднъж заловен потребителския поглед е важно как ще бъде предадено рекламното послание, така че да предизвика потребителите да действат.

Интерактивни HTML5 банери


HTML5 банерите са много по-различни и атрактивни от обикновените статични банери и бързо се налагат като забележим и успешен начин за комуникация с потребителите онлайн. Те предоставят изцяло нови възможности на аудиторията да взаимодейства с рекламите и самите брандове, и са ключов елемент за съвременната комуникация в digital средата. Позволяват използването на най-ценния позитив на интернет - двупосочната интерактивна комуникация между бранд и потребител. За разлика от пасивните канали като телевизия, радио и принт, интернет средата ни дава именно тази ценна възможност да стигнем до потребителя персонализирано и да водим диалог с него в реално време.
В HMTL5 банерите можете да покажете видео, можете да покажете допълнителна информация при натискането на различни бутони и инфо кутийки, да заложите слайдери с информация, за която просто няма място при статичните банери. Освен това можете да създадете сложни калкулатори и филтри. Можете да организирате съдържанието така, че да накарате хората да се „заиграят“ с банерите ви и да се ангажират много повече в сравнение с гледането на красива картинка.

Разгледайте част от интерактивните HTML5 банери, които създаваме, за да помогнем на доверилите ни се рекламодатели да комуникират по забележим и персонализиран начин с потребителите онлайн.

Разгледайте успешни примери
С HTML5 банерите в EasyAds можете да надградите тази комуникация и да водите диалог с потребителите! В платформата имате информация, когато потребител има интеркация с вашите реклами и на база тази информация можете да продължите комуникацията с него посредством друга реклама. Така създавате последователност на рекламите, персонализация на посланията и отговаряте на въпросите и страховете на потребителите, така че те да преодолеят своите задръжки и да станат ваши клиенти!

Недостатъците на банерите


Концепцията и изработката на банер реклами изисква време, усилия, специфични умения, софтуер и съответно средства. Освен това усилията се увеличават при създаването на различни размери за различните рекламни площадки онлайн. Трудно е да си сглобите успешно банер собственоръчно, а ако наемете специалист да ви помогне в тази задача цената може да е твърде висока на фона на вашата кампания и възвръщаемост от конкретните криейтиви. Именно затова няма достатъчно сполучливи HTML5 банери онлайн.

Разбираме, че всеки иска да представи своя бизнес по най-атрактивния начин пред своите потенциални клиенти и в същото време да инвестира разумно и ефективно в реклама. Именно затова в EasyAds решихме да помогнем на нашите партньори в създаването на рекламни криейтиви като предлагаме изработка на високотехнологични, леки и функционални HTML5 банери. Реклами се персонализират за всеки бизнес, за да отговорят на спецификите и целите на рекламодателите. Разгледайте разнообразните HTML5 банери, които създадохме за наши партньори. Постоянно обогатяваме портфолиото ни, така че следете за новости!
Към галерията с банери →

Какво съществува отвъд банерите?


В EasyAds разполагаме с още един формат реклами – наричаме ги Адаптивни реклами, защото те не са с фиксиран размер, а се „адаптират“ според съдържанието около себе си. По този начин стават естествена част от облика на сайтовете и не дразнят потребители, а в същото време предоставят интересна информация. Другото име на този тип реклами е Native Ads.

Голямото предимство на адаптивните / native реклами


Адаптивните реклами в EasyAds се състоят от заглавие, кратък описателен текст, линк и до пет изображения. Създават се изключително лесно и бързо чрез модула за създаване директно в профила на рекламодателя в платформата. Дори не е нужно да имате снимки! Можете да използвате едно от стотиците изображения в нашата банка със снимки и да създадете своята реклама за минути. Вижте точно как става това в нашия блог >>
Веднъж създадени, те могат да се покажат във всички сайтове в мрежата ни, на всички рекламни позиции. Това допълнително ви улеснява, тъй като с един криейтив достигате потребителите, без да е необходимо да създавате реклами в различни размери.
Тъй като рекламите се дефинират в платформата, можете по всяко време да ги променяте и тези промени ще се отразят веднага след записването им. Лесната редакция е поредната разлика спрямо банерите и най-важното – можете да го направите собственоръчно!

Кое да изберем?


Причините да предпочете единия формат пред другия са разнообразни. Важно е да си дадете ясна сметка дали е нужно да инвестирате в банери или посланието, което искате да предадете на своите бъдещи клиенти е достатъчно ясно и кратко, за да го впишете в една адаптивна реклама. Ако обаче искате да се отличите от хилядите семпли послания онлайн, ако искате да дадете възможност на потребителите да взаимодействат с вашия бранд посредством рекламите, ако искате да отключите възможности за ретаргетинг, HTML5 банерите са правилното решение за вас. Свържете се с нас, за да ви разкажем повече за тях и какви възможности ви дават.

Екип EasyAds
ekip@easyads.bg
0883310724