Как и защо да използвате Google Discover като допълнителен източник на трафик за вашия уебсайт


Ако търсите да разширите познаваемостта на своя сайт и да генерирате допълнителен трафик към сайта си, то със сигурност разчитате на добра SEO стратегия и социално присъствие, с които да привличате посетители към статиите ви. Онлайн средата предоставя разнообразни инструменти и канали, които да ви помогнат да достигнете широка аудитория от читатели. В зависимост от съдържанието, което създавате, успехът ви ще варира от платформа до платформа. Оптималният вариант е да търсите нови източници на трафик и да тествате кои от тях работят най-добре за вас. В тази статия ще ви разкажем малко повече за Google Discover и как чрез него можете лесно да генерирате допълнителни посещения към статиите си!
Какво представлява Google Discover?
Google Discover е ребрандираният и обновен вариант на Google Feed - фийчър към всеки Google акаунт, през който потребителите откриват полезно съдържание и статии спрямо своите интереси. Google черпи данни от поведението ни в различните техни приложения и на база резултатите препоръчва съдържание за четене в Google Discover.
По естество Discover представлява фийд с публикации, които са строго персонализирани спрямо предположенията на Google за интересите ни. Фийдът се обновява автоматично с публикуването на нови статии, но преди всичко Discover се старае да включва полезно съдържание и разработки на разнообразни теми, дори и да не са скорошно публикувани.
За сайтовете това означава, че могат да наблюдават пикове на трафика си към определени статии, които се показват в Discover, независимо от датата им на публикуване.
Как изглежда за потребителите?


Discover е под формата на безкраен фийд (лист) със статии, които потребителите разглеждат и при клик на някоя от тях биват отведени към сайта, в който е публикувана. Включва както актуални новини и теми, така и публикации с развлекателен характер, "вечнозелени" теми и нишово, базирано на потребителското ни поведение и интереси съдържание.
В самия Google Discover, до всяка статия, потребителите разполагат и с три опции - да “харесат” статията посредством сърчицето, да споделят статията в желания социален канал или да управляват своите интереси. През последната опция потребителите могат да изберат да скрият съдържанието като повече не им се показва конкретната статия; да скрият статии от цялата медия; да скрият статии от съответната тематична категория; да докладват публикация; както и да управляват списъка с интереси, в които ги е отбелязал Google.
А с какво се различава от Google News?
Google News препоръчва преди всичко актуални новини и подбира кое съдържание да бъде показано на база локация (новини от региона); набиращи популярност новинарски теми от цял свят и съдържание в зависимост от вече извършени търсения с Google Search. Тоест, акцентът са новопубликувани новинарски материали, както предполага и името. Google Discover от своя страна показва съдържание, което се базира на интересите ни като потребители, без дори да е извършено търсене по темата в Search. Препоръчва статии, блог постове, видео съдържание на разнообразни теми, от цял свят. Discover също така позволява персонализиране на съдържанието, което се показва, като потребителите сами “харесват” определени теми и сигнализират към алгоритъма да продължи показването на статии в тази насока.
Как могат статиите ми да се покажат в Discover?
Aко статиите ви са индексирани от Google и спазват общите правила за съдържание, то те автоматично отговарят и на изискванията за показване в Discover. Няма нужда да се поставят специални тагове или да използвате структурирани данни. Имайте предвид обаче, че дори и да отговаряте на условията, това не е гаранция, че вашето съдържание ще бъде включено в Discover. Именно затова ще ви дадем няколко съвета как да увеличите шанса си да присъствате в платформата!
От Google препоръчват спазването на следните добри практики:
- Ангажираща визия
Заложете на интересни, висококачествени изображения в съдържанието си. Големите изображения са по-склонни да генерират посещения от Discover. Придържайте се към широчина от най-малко 1200 px и ги качвайте с настройка: max-image-preview:large setting, или използвайки AMP. Избягвайте да залагате логото на сайта като начална картинка. - Принципът E-A-T
Google приоритизира сайтове, които следват строга политика на професионален стандарт. Това включва публикуване на достоверна информация, от проверени източници, подписва на материалите с реален автор и поддържане на ниво на експертиза - спазване на принципа E-A-T (Expertise - Authority - Trustworthiness). - Полезност и визуализация
За да увеличите шанса си да бъдете включени в Discover, обогатете съдържанието си с визуални елементи като графики, видео, таблици и др. По този начин статията ви ще се отличи от конкурентите и ще съобщи на Google, че вашият материал съдържа полезна визуална информация по темата. Старайте се текстът да е конкретен и фактологически издържан. По същата логика, Google Discover няма да включи объркващ и неясен текст, сатирични материали, форми, анкети и всякакви други публикации, без ясен контекст. - * “Вечнозелени” (evergreen) теми
Препоръчваме ви да имате поне няколко разработени "вечнозелени" теми. Става въпрос за теми, които запазват своята актуалност и фактологичност във времето. Пример са научно-популярните статии, исторически материали, фактологични информации, конкретни инструктажи, напътствия и други, които запазват своята истинност напред във времето. Проследете текущия потребителски интерес с Google Trends и потърсете вдъхновение за вечнозелена тема във вашата ниша, която да ви спечели позиция в Discover. - * Разнообразни източници на трафик
За да отличите сайта си като предпочитан източник на информация за потребителите е важно да работите и в посока нови източници на трафик. Освен от органично търсене, добра практика е да имате посещения и от нюзлетър, социални канали и посредством директни линкове от платформи като Reddit и Quora. По този начин сигнализирате на Google, че сайтът ви е предпочитан от читателите и те намират съдържанието ви за полезно, споделяйки го с други потребители, в различни платформи.
Още два бонус съвета за успех в Google Discover:
Данни от Google Discover
Когато съдържанието ви бъде включено в Discover започва и трупането на данни за неговото представяне във фийчъра. Получавате достъп до резултатите посредством Performance report. Този отчет ви показва брой импресии, кликвания и CTR (кликаемост) за всяка ваша статия, показала се в Discover през последните 16 месеца, стига данните да са достигнали минималния праг за брой импресии. Разполагате и с разнообразни филтри, чрез които да подберете само релевантната за вас информация и да направите заключения за представянето на статиите ви в Discover.
Препоръчваме ви да отделите повече внимание на следните показатели:
Google Discover може да е страхотен начин да генерирате допълнителен трафик към своя сайт и публикации. Изисква минимални усилия и време да подготвите съдържанието си за алгоритъма на Google. От EasyAds ви пожелаваме още много вдъхновение и идеи за полезно съдържание, а при въпроси как оптимално да монетезирате трафика на сайта си, не се колебайте да се свържете с нас!