Проследяване на трафика чрез UTM тагове в Google Analytics



За да проследявате своите Pay-Per-Click реклами в Google Analytics, най-удобно и точно е да използвате UTM параметри, които указват на GA какъв точно е трафика. Те се прикрепят към всеки един линк, който залагате в своите реклами. По този начин можете да измерите много детайлно кои канали и конкретно кои реклами работят за вашия бизнес. На базата на тази информация можете да създавате по-добри реклами и да правите своя сайт по-лесен и интуитивен за ползване от потребителите.

Защо има разлики между отчетите за кликовете в рекламните мрежи и отчетите за сесиите в GA?


Това е често задаван въпрос и има различни причини за липсата на дадени сесии в GA:
Първият и най-лесен за оправяне пропуск е липсата на utm параметри в линка на рекламата.

Google Analytics не може да отчете всички референции от платения трафик. Обикновено затрудненията са в категоризирането на трафика от рекламни мрежи, който попада в категория direct или пък refferal, защото реално потребителят не идва от публикуван линк в страница, а бива прехвърлен на сайта от съответната рекламна платформа.

Решението на този проблем е лесно - просто трябва да се настроят параметрите, които да укажат на GA какъв точно е трафика.

За да настроите правилното отчитане на трафика от различните рекламни мрежи, които ползвате, включително от EasyAds, можете да използвате т.нар. UTM тагове, когато дефинирате линковете на вашите реклами - къде ще попаднат потребителите след като кликнат на вашата реклама.

UTM таговете помагат не само за правилното отчитане на посещенията. Те ви помагат да достигнете до информацията за целия престой на потребителите на сайта ви - различни интеракции със съдържанието, прекарано време в сайта, посетени страници и др.

Kак EasyAds прави тагването на вашите кампании лесно и пълноценно?


Управлението на UTM таговете в EasyAds е много лесен процес. Под името (етикета) на всяка ваша кампания ще намерите линк „Analytics”.
Там ще намерите именно модула ни за управление на UTM таговете на ниво кампания.


UTM настройките могат да бъдат задавани за всяка кампания поотделно. Веднъж попълнени в Analytics настройките на кампанията, те са вече запаметени в нея и UTM таговете, конфигурирани от вас, ще се показват под полето "Линк" при добавянето на рекламни елементи към нея (текстови карета или банери). Единственото, което трябва да направите е да копирате UTM таговете и да ги залепите след вашия линк с въпросителен знак (?) или амперсант (&), ако вече в линка, който залагате фигурира въпросителната.

Разбира се това е функционалност в нашата платформа, която е създадена за ваше удобство и не е задължителна, за да ползвате системата. Ако все пак сте решили да използвате нейните силни страни, най-вероятно следващият ви въпрос ще е:


Кои са оптималните UTM тагове за моята кампания и как да ги попълня коректно?


Следното предложение за организация на вашите UTM тагове е съгласувано с изявени български специалисти в дигиталния маркетинг и се надяваме да допадне и на вас:



utm_campaign: например "campaign_august"
Този параметър е обединяващото име на вашата текуща кампания, независимо от онлайн каналите, в които ще я рекламирате. Добре е да използвате едно и също име за кампания във всички канали за реклама онлайн, за да можете после да обедините цялата информация.

utm_source: easyads
Този параметър дава възможност за разделяне на трафика по източник или име на рекламната мрежа. Тук можете да разграничите EasyAds от вашите Newsletter-и например в рамките на кампанията.

utm_medium: cpc (други варианти: cpm, cpa, mail и пр.)
Този параметър дава възможност за обединение и разграничаване на трафика по начин на заплащне – на клик, на импресии и т.н.

utm_content: _adunit_
Този параметър дава възможност за разделяне на трафика по това от кой рекламен елемент е осъществен. Ние разработихме собствен динамичен параметър - _adunit_ , който автоматично подава чрез точно кой рекламен елемент е осъществен клика.
Така във вашият отчет ще видите например DisplayAd_300x250_10147 като 10147 е ID номера на конкретния банер.

utm_term: _publisherurl_
Използвайки в полето “term” параметъра _publisherurl_, ще виждате в Google Analytics данни за всеки отделен уеб сайт, който реализира импресии и кликове в EasyAds под полето “keyword”.


Вашият финален линк би изглеждал по следния начин:

http://yourwebsite.com/?utm_source=easyads&utm_medium=cpc&utm_content=_adunit_&utm_term=_publisherurl_&utm_campaign=campaign_august


Готови сте да приложите тези нови знания, но все още нямате профил
в платформата за онлайн реклама EasyAds?
Регистрирайте се безплатно още сега!

Друга възможна причина е техническа неизправност на сайта

Дори когато сте дефинирали utm параметри, които указват на GA откъде идва трафика има немалко случаи, в които в аналитикс се отчитат по-малко сесии отколкото кликове в платформата.

Това е съвсем нормално, когато разликите са в малък размер - до към 5%-8% и се дължи на това, че не всеки клик резултира в пълноценна сесия поради различни причини, които са свързани най-често с поведението на самите потребители.

Има обаче случаи, когато разликите са повече дори от 40%. Тогава проблемът е технически!
Самият Google Analytics е външен ресурс, който се извиква на сайта ви и в зависимост от това как бива извикан, може да се забави или дори да не се зареди изобщо. Тази особеност е много важна, защото не само не виждате всички посещения от дадената кампания, а реално не виждате и всички посещение на сайта си като цяло! Най-честите грешки в имплементацията на кода са неправилното му разполагане в сайта - когато е много надолу в кода или има чупещ се js. ресурс преди него, той се зарежда бавно или не се зарежда изобщо. Именно затова, ако държите на коректната отчетност е нужно да заложите кода в началото на сайта в <head> тага и то преди тежки js. ресурси, които биха могли да го счупят. Така ще осигурите оптимални условия, при които GA кодът да работи и да отчита максимално добре.


Cost Data Import на отчетите от платформата директно в GA


Ако сте напреднал потребител на Google Analytics и сте положили усилия да тагнете вашите кампании и в EasyAds.bg, ще бъдете приятно изненадани от нашата функционалност за импортиране на данни за импресиите, кликовете и сумите директно във вашия профил в Google Analytics - Cost Data Import.
Прочетете цялата статия!


Вярваме, че този мощен инструмент ще ви бъде полезен, а ние оставаме на разположение, за да ви съдействаме за още по-ефективни рекламни кампании!

Не се колебайте да се обърнете към нас за повече информация и съдействие:
Mail: ekip@easyads.bg
Тел: 0888 181655 / 02 4266959