Често задавани въпроси - Рекламодатели


В тази страница ще откриете цялата необходима информация, за да се регистрирате като рекламодател в EasyAds и да започнете да създавате, настройвате и проследявате сами вашите кампании в платформата.


EasyAds е интерактивна платформа за управление на онлайн реклама. С нейна помощ може да публикувате реклама в множество уеб медии едновременно, да популяризирате вашия сайт пред вашите потенциални клиенти и по този начин да увеличите значително вашите онлайн продажби.

EasyAds работи с над 250 български сайта, чийто общ обхват е над 95% от интернет аудиторията в България. Вижте тук пълния списък активни сайтове. Вашата реклама ще бъде поместена само в сайтовете, които изберете от настройките на кампанията. Минималният брой сайтове, в които може да бъде активна вашата кампания е 25.

Като рекламодател в EasyAds вие заплащате само рекламата, без допълнителни абонаменти или комисионни. Плащате само когато заредите сума за реклама в профила си. Зареждането се извършва от меню Таксуване » Ново плащане, като сумата без ДДС постъпва по ваша виртуална сметка в платформата. Самата регистрация в платформата е напълно безплатна.

След като вече имате заредена наличност в платформата, може да стартирате рекламни кампании. Сумите, които изразходвате за кампаниите си се приспадат веднага от вашата виртуална сметка в платформата и няма как да надхвърлят заредената от вас сума.

Можете да заредите сума по ваш избор, но не по-малко от 50лв. без ДДС. Зареждането на сума за реклама се извършва от меню Таксуване » Плащания, чрез бутона Ново зареждане на сума.

Имате избор между три начина на плащане - чрез ePay, кредитна карта или банков превод.

Ако изберете ePay или плащане с карта, ще бъдете прехвърлени към системата на ePay, за да довършите процеса на плащане, затова си пригответе нужните данни за достъп.

Ако изберете плащане по банка, ще ви бъде издадено автоматично платежно нареждане, което можете да намерите под надписа "Банка" в списъка със зареждания, който се намира в меню Таксуване » Плащания.

След успешната транзакция, посочената от вас сума ще бъде одобрена и прибавена към вашата виртуална сметка в профила ви. Ще ви бъде издадена електронна фактура, подписана с електронен шифър, която можете да изтеглите от менюто Таксуване » Фактури.

РЕКЛАМНИ КАМПАНИИ


За да започне показването на вашите реклами в платформата е нужно първо да се създаде нова кампания, която съдържа в себе си всички настройки, а именно:

  • Име на кампанията - наименувайте всяка кампания, така че да можете чрез името да разграничавате за какво се отнася и към кого е насочена, например: "Септември 2016 - Шапки - Банери - Mobile"
  • Избор на сайтове, в които да се показват рекламите – можете да филтрирате сайтовете според тематиката и аудиторията, както и съобразно личните ви предпочитания с цел да достигнете до правилните потребители
  • Задаване на дневен и общ бюджет - тук избирате с какъв максимален бюджет на ден бихте искали да рекламирате. Освен това можете да зададете и конкретен общ бюджет за една кампания, което е изключително полезно в случай, че имате повече кампании и искате да разпределите своя бюджет по определен начин между тях. Тази функционалност ви гарантира, че всяка кампания ще изразходва точно определената от вас сума.
По желание може да зададете следните допълнителни опции в кампанията:
  • Избор на тип устройство ( мобилни телефони, декстоп компютри или таблети )
  • Избор на операционна система ( Windows, Apple, Android, Linux )
  • Избор на часове от денонощието
  • Избор на населени места в България
  • Избор на потребителски интереси
След като сте готови с всички настройки е нужно да запазите кампанията чрез бутона Запис и да качите по-късно своите банери или адаптивни реклами. Другият вариант е да преминете към създаването на реклами още на момента с бутона "Запис и нова адаптивна реклама" или "Запис и нов банер".

Кампаниите имат три типа Състояние в платформата: Чакаща, Текуща, Доставена.

  • Чакаща – кампанията е автоматично паузирана поради някаква причина. За да разберете каква е въпросната причина, задръжте мишката си над въпросителния знак непосредствено до синия надпис "Чакаща"
  • Текуща – всички необходими условия са изпълнени, кампанията е онлайн и се показва на потребителите в текущия момент
  • Доставена - кампанията ви е достигнала успешно зададени от вас ограничения за срок или общ бюджет (или и двете) и вече не се показва онлайн.

Чрез Статуса на кампанията, вие можете да контролирате дали дадена кампания да е активна в платформата. Кампаниите имат два статуса - Активна и Спряна:
  • Активна - вие желаете кампанията да се показва
  • Спряна - вие НЕ желаете кампанията да се показва
За да промените статуса на вашата кампания е нужно само да кликнете върху него и да го коригирате. Промените се отчитат на момента и кампанията ви се спира или тръгва до няколко минути.

Разбира се! Можете да правите промени по кампанията си във всеки един момент. До няколко минути след редакцията на кампанията, всички промени ще бъдат отразени и активни. Нужно е само да кликнете върху името на кампанията или на линка Промяна.

В главното меню на платформата ще откриете разделение на типовете реклама в EasyAds - Network и Marketplace. Когато стартирате Netowork кампании вие плащате на клик (Cost-Per-Click), а когато стартирате Marketplace кампании, плащането е на база 1000 импресии (Cost-Per-Mille).

Marketplace кампаниите в момента могат да се стартират само с поръчка към нашия екип и представляват директни заявки в конкретни медии и позиции. Свържете се с нашия екип за повече информация и съдействие.

Когато стартирате нова кампания, платформата ще ви предложи препоръчителна цена за клик. Вие можете да намалявате тази цена до нейния минимум от 0.10 лв или да я увеличавате. Най-практично е да съобразявате цената на клик с това дали кампанията е достигнала своя дневен бюджет. Намалявайте цената на клик, в случай че през последния ден кампанията е изпълнила дневния си бюджет. И обратното, следва да увеличавате цената на клик, ако желания от вас дневен бюджет не се достига и кампанията не се показва достатъчно.

Колкото по-висока цена за клик поставите, толкова по-голям е шансът да "спечелите" всяка една отделна импресия в конкуренция с останалите клиенти на платформата. Ако ползвате много тясна таргет група, например - потребители от гр. София, само декстоп компютри, само от 10.00 до 20.00 часа и особено в сечение с потребителски интереси, то цената за клик, която избирате е много важна, за да печелите показванията на точно този сегмент от потребители.

Особеност на ценообразуването в платформата е, че когато задавате цена за клик, вие задавате точната цена, по която ще се изчислява всеки следващ клик, а не максимално допустима цена (както е в други performance платформи). Цената на клик в EasyAds не е плаваща, а се взима точно зададената от вас цена за всеки клик.

Да, платформата оценява рекламите, използвайки т.нар. "Ad Score", който е съвкупност от факторите CTR (кликаемост / Click-Through-Ratio) и PPC (разход за клик / Price-Per-Click). Ad Score на всяка рекламна кампания е променлива величина, която се формира в зависимост от резултата й за определен период от време. Ad Score се изчислява за всеки отделен ротатор в платформата, което означава, че една кампания може да има силен ефект в сайт със дамски аудитория и слаб ефект в сайт с мъжка аудитория и съответно нейният приоритет на двете различни рекламни позиции ще е различен. Този механизъм допълнително помага на вашата кампания да се показва повече там, където има по-голям потребителски интерес.

РЕКЛАМНИ ФОРМАТИ


Към вашата кампания можете да добавите реклами тип адаптивни реклами или банери. Те имат различна визия и различно въздействие върху потребителите:

Адаптивна реклама е лесна за редакция контекстуална реклама, състояща се от заглавие, послание и няколко изображения. Тя е подходящо за представяне на конкретни оферти и продукти с повече съпътстващ текст, който да опише характеристиките и предимствата на продукта. Размерите на картинките, които може да прикачите към рекламата са: 400x300px и 600x314px. Когато в рекламата има качени повече от едно изображения, те се ротират и самите потребители могат да ги разглеждат. По този начин вие можете да покажете няколко различни изображения, които да показват, описват и промотират вашите продукти или услуги.

Банерът е интерактивен рекламен елемент, който може да има, както динамично (html5), така и статично съдържание (.jpg, .gif, .png). Този силен продукт в нашето портфолио е доказано ефективен поради уникалната комбинация от цена, обхват и видимост, което го прави перфектен избор не само за продуктова, но и за имиджова реклама. Размерите на банерите, които поддържа платформата са: 300х250px, 300х600px, 970x250px, 728х90px, 468х60px и 160х600px, а максималната тежест на един банер в платформата е 150KB.

Можете да създадете адаптивна реклама чрез бутона Нов рекламен елемент и от падащото меню изберете Добавяне на ново адаптивна реклама или да натиснете линка Ново реклама непосредствено под името на кампанията, където искате да качите новия рекламен елемент. Препоръчваме ви втория начин като по-лесен и интуитивен.

  • Въведете заглавието на вашата реклама ( макс 30 символа )
  • Въведете описанието на вашато реклама( макс 80 символа )
  • Въведете пълния линк към страницата, където искате да заведете потребителите след клик
  • Полето Видим линк ще се попълни автоматично
  • Изображенията за рекламата можете да зададете директно от вашия компютър, от вече качени от вас изображения в платформата при предишни ваши реклами, както и от нашата галерия с предварително подбрани Stock изображения с високо качество.
    Изображенията са две – едно с минимален размер 400х300px и едно с минимален размер 600х314px като по този начин вашата реклама ще бъде с оптимално оформление и видимост на всички рекламни позиции.
  • Въведете ключови думи, които активират допълнително контекстуалното таргетиране - когато на дадена страница има ключова дума, която съвпада с въведените от вас, рекламата ви ще се покаже с приоритет.

Можете да качите банер чрез линка Нов банер непосредствено под името на кампанията, където искате да качите новия рекламен елемент.

  • Изберете типа на банера – дали е HTML5 банер или картинка (.jpg, .gif или .png)
  • Ако качвате HTML5 банер, изберете размера на банера
  • Качете банера от вашия компютър
  • Въведете пълния линк към страницата, където искате да отведете потребителите след клик
  • Полето Видим линк ще се попълни автоматично
  • В полето Преглед ще се визуализира вашият банер, за да може да го прегледате.
  • Когато качвате HTML5 банер, е задължително да качвате и негова алтернативна статична картинка, която да се показва на потребителите, които ползват стара версия браузер и няма да могат да видят вашият HTML5 банер коректно.

ДРУГО


Можете да намерите подробна статистика за вашите рекламни кампании в меню Отчети. В самия панел използвайте опциите на филтъра, за да извикате подробни разбивки по дата, по сайт, по кампания, по рекламен носител и други.

За да стартирате рекламна кампания в платформата, следвайте следните стъпки:

  1. Регистрирайте се в платформата от този линк или чрез бутона Регистрация в раздел Рекламодател.
  2. След успешния вход в системата, заредете сума за реклама в своя профил от меню Таксуване » Плащания.
  3. Създайте своята първа рекламна кампания с адаптивни реклами или банери от меню Network » Кампании.
  4. Създайте поне една нова адаптивна реклама или качете банери в новосъздадената кампания.
  5. Уверете се, че кампанията е със Състояние: Текуща - това означава, че всички необходими условия тя да се показва са изпълнени.

Можете да изпращате директни запитвания към нашия екип директно от своя профил в платформата. Кликнете тук, за да попаднете в меню Поддръжка.

Не се колебайте да се свържете с нас на телефон 02/4266959 и 0888 181655, както и на email: ekip@easyads.bg
Ние сме на ваше разположение за повече въпроси и съдействие.