10 често срещани грешки при дисплей рекламата


Дисплей рекламата може да бъде сериозен маркетинг канал за привличане на клиенти и увеличаване на познаваемостта на марката ви в мрежата. Тя може да бъде най-несполучливото и същевременно най-успешното нещо, което сте правили в зависимост от това как подходите. С увеличаването на банерната слепота при интернет потребителите и все по-голямата конкуренция в уеб рекламата, трябва да сте добре осведомени за правилата в изработването на криейтив за дисплей реклама и да спазвате нейните два основни принципа:
  1. Дисплей рекламата трябва да привлече вниманието и интереса на потребителя.
  2. Всяка реклама трябва да предизвиква възможно най-много качествени кликвания като предоставя коректна и полезна информация.

Сигурно вече сте забелязали, че някои ваши реклами работят по-добре от други, но не сте могли да си обясните причините за това.
Прочете за 10-те грешки, които рекламодателите в интернет най-често допускат:

Грешка #1: Рекламите ви не привличат вниманието на потребителите


Размерът на рекламата е от съществено значение. При мобилните устройства изборът ви е много ограничен (често до размер 300х250), но при десктоп рекламата никога не пропускайте да създадете размери като 970х250 и 300х600. Много рекламодатели ги пропускат, а това увеличава шанса ви да се покажете в точно такива рекламни площадки. Ползвайте възможно най-големия шрифт, отговарящ на размера банер и подберете цвят, който да "хваща" окото. Напоследък модерен цвят за фон е крещящото жълто. И на последно място, но не по важност - използвайте картинки с много високо качество!

| Дисплей реклама се прави с банери или текстови карета, поместени в специално отделени за целта площи в уеб сайтовете.

Грешка #2: Рекламите ви не съдържат полезна информация за потенциалните ви клиенти.


След като сте привлекли погледа на потребителя, най-логично е той да се зачете в детайлите на рекламата ви. В много криейтиви липсват основните неща, които би харесал един потенциален клиент, а именно: конкретна оферта с цена и срок, за който е валидно предложението. Поставянето на стара (задраскана) и актуална (намалена) цена, както и кратък срок на валидност карат потребителя да побърза с взимането на решение. Поставете и лого на вашата фирма, за да увеличите доверието в офертата и да популяризирате и графично вашия бранд.
Съчетавайки тези елементи в банера, вие със сигурност увеличавате шанса за клик и последващо действие на потребителя.

Грешка #3: Не изисквате от потребителя да извърши клик... правилния клик


Увличайки се в дизайна на банера, често забравяме най-важното - поканата за действие или т.нар. "Call-To-Action". Колкото и банално да звучи, потребителите имат нужда от такава подкана и нейната липса се изразява в понижени CTR-и на криейтива. Най-лесно е да поставите бутон с надпис "Кликни тук", но това не е най-добрият подход и няма да се отрази добре на конверсията в сайта ви. По-добре подканете потребителя с фрази като "научи повече", "прочети детайли" или "възползвай се от намалението".

| CTR е отношението между броя кликове и показвания на банера или с други думи - измерител за интереса на потребителите към него.

Грешка #4: Рекламите ви ползват преувеличени послания


Случвало ли ви се е да четете подвеждащо заглавие на новина и след като попаднете на нея се изнервяте от това, че сте се подлъгали да кликнете? Точно това се случва с клиентите ви, когато кликнат на силно преувеличено рекламно послание. Например: "Вижте как се обличат топ моделите" - банер, който води към най-обикновени дрехи от конфекция. Или "1000 модела детски колички на всички марки" - води към сайт с избор измежду едва 3 модела колички. Подобни трикове ще помагат за повече кликове върху вашата реклама, но не и за реални продажби в последствие.

Грешка #5: Рекламите ви нямат връзка с landing страницата, където биват прехвърлени потребителите


Това е може би най-сериозната грешка, която може да допусне някой маркетолог. Понякога се получава заради линк, който не води към специфична продуктова страница, а към началната страница. В този случай потребителите трябва тепърва да търсят въпросната оферта, която са видяли на банера и това води до голям брой хора, които затварят вашия сайт.
А понякога рекламата просто е твърде абстрактна. Например, невероятно красива снимка на хавайски плаж ни предлага почивка на българското черноморие. Или картинка на последен модел автомобил с тунинг води към кола на същата марка, но от среден или нисък клас. Подобни "капани" ще ви доведат много потребители, но голяма част от тях ще бъдат разочаровани и няма да конвертират.

Грешка #6: Фокусирате се върху Cost per Click вместо върху Cost per Conversion


Често рекламодателите се борят за възможно най-ниската цена за клик, очаквайки това да понижи и крайната цена за привлечен клиент и извършена продажба. Истината е, че това е така само в много редки случаи - например когато продуктът ви не изисква никакво таргетиране или ако кликовете идват от един и същ сайт (т.е. няма разлика в качеството на кликовете). Всъщност, ползвайки една рекламна мрежа е редно да прилагате всички налични възможности за таргетиране (особено изборът на конкретни сайтове) и да проследявате резултатите не на база цена за клик, а на база цена за продажба.

| Cost per Conversion е съотношението между рекламни разходи и брой продажби (също приложимо за брой регистрации или друг вид действия), което ви показва колко средства сте изразходили, за да реализирате предизвикате една продажба.

Грешка #7: Фокусирате се само върху Cost per Conversion, вместо върху Brand Awareness


Следвайки съвета от грешка номер 6 лесно може да се увлечете и да стигнете до извода, че дисплей рекламата е в пъти по-скъпа и съоветно неизгодна за вас от рекламата в търсачките. Това би било най-голямото ви заблуждение, тъй като тези два рекламни канала работят по напълно противоложен начин и всъщност са взаимно допълващи се. Хората, което търсят нещо онлайн и го изписват в произволна търсачка, вече са взели решение за конкретна покупка, понякога дори за конкретна марка. Често това търсене е предшествано от видяна някъде дисплей реклама. Всяка дисплей реклама изгражда малко по малко вашия бранд и увеличава шанса да бъдете запомнени и предпочетени пред конкуренцията ви. Този ефект се нарича "Brand Awareness" и много трудно може да бъде измерен. Но определено съществува!
Разбира се, има бизнеси, които могат да разчитат почти само на реклама в търсачките, например: ключарски услуги, drink and drive, къртачи, носачи и прочие и нямат нужда от разпознаваемост на марката си (като често дори нямат такава). В тези случаи потребителите търсят услугата заради нужда и най-често по местоположение.

Грешка #8: Използвате едни и същи реклами дълго време


Колкото и добре да оформите дисплей рекламите си, след известно време те ще се "изхабят" и ще е нужна подмяната им. Понякога помага дори да върнете реклама, ползвана преди 6 месеца, която вече е забравена от потребителите. Изхабяването на рекламата се случва много бързо в интернет и най-лесно се измерва с показателя Frequency - честотата, с която тя се е показала на 1 потребител за определено време. Обикновено една реклама се изчерпва след около 1 месец, за което време е нормално да постигне поне 10 показвания на един и същ потребител.

Грешка #9: Не измервате резултите от всяка реклама


Предвид факта, че дисплей рекламата има два ефекта - продажби и познаваемост на марката, измерването на нейния пълен ефект на практика е невъзможно. Как например би се измерила една телевизонна или радио реклама? Или реклама с билборд? За разлика от тези офлайн канали, дисплей рекламата в интернет обаче ще ви донесе не само познаваемост, но и продажби. За да измерите ефекта върху продажбите е най-добре да "тагвате" всеки линк на реламата с UTM параметри, за да имате отчетност в Google Analytics. Освен директните конверсии от даден канал можете да проследите и т.нар. "спомогнати" продажби в Google Analytics и да установите колко често и на кое място в Customer Path присъства даден дисплей канал.
Примерен customer path: (1)клик от банер в EasyAds - (2) клик от Facebook реклама - (3) клик от имейл в нюзлетър - (4) клик от търсачка - (5) директно влизане с покупка. В този случай Analytics би зачислил продажбата на търсачката, тъй като тя е последният НЕдиректен клик към сайта.

| Customer Path описва всяко посещение на потребителя във вашия сайт, през различните рекламни или директни канали, преди да извърши покупка.

Грешка #10: Не правите A/B тестове


В самото начало на всяка кампания може да стартирате 2 или 3 варианта на рекламите и бързо да прецените коя работи по-добре. Без да има нужда да засичате продажби, само проследявайки CTR-а на криейтивите, ще може да се ориентирате кой от тях е по-атрактивен и би привлякъл повече кликове. Цветовете в банера или различен call-to-action бутон може да подобри CTR-а на рекламите ви с над 50%.
Важно е обаче да измервате и качеството на кликовете след като потребителите дойдат на вашия сайт, защото ако създадете две реклами с много различна визия и едната е по-заблуждаваща например, тя ще генерира много кликове, но малко продажби и може да се окаже, че втората визия с по-нисък CTR води до повече продажби.

| Правилното създаване на рекламата определя до голяма степен и общата ефективност на рекламната кампания.

Нашият екип от специалисти е на ваше разположение за съдействие и въпроси, свързани както със създаването на успешни реклами, така и с цялостната работа с платформата!

Все още нямате профил в нашата платформа за реклама EasyAds? Регистрирайте се сега напълно безплатно и изпробвайте нашите инструменти!

Желаем ви много успешни рекламни кампании и много конверсии!

Eкип EasyAds
Mail: ekip@easyads.bg
Тел: 0888 181655 / 02 4266959