EasyAds Pixel - насоки за правилно имплементиране в сайта



В платформата за онлайн реклама EasyAds имате на разположение пълноценен Audience Center - съвкупност от инструменти, с които да комуникирате персонализирано и таргетирано с потребителите онлайн и да създавате интересни и динамични реклами, както и да използвате динамичен ремаркетинг.

Какво ще намерите в това ръководство:

За да работят повечето функции е необходимо да имплементирате javascript код на вашия сайт, който да направи възможно създаването на ваши собствени аудитории според поведението на потребителите на вашия сайт. Това е така нареченият пиксел - EasyAds Pixel. За момента платформата не разполага с Conversion API.

Какво ви дава EasyAds Pixel като възможности?


Чрез кода на сайта ви ще можете да таргетирате посетителите на сайта ви в последствие докато те разглеждат разнообразни медийни сайтове и да им показвате персонализирани реклами на базата на техните действия в сайта ви. Чрез пиксела ще можете да дефинирате конкретни важни за вашия бизнес потребителски действия на сайта като например поръчка в онлайн магазин, записване за нюзлетър, изпращане на форма и други.

Генериране и инсталиране на EasyAds Pixel


За да започнете да ползвате функционалностите на EasyAds Audience Center е нужно първо да активирате този инструмент във вашия профил в EasyAds. След като се логнете в профила си, изберете Аудитории от менюто и следвайте стъпките.
  1. Активирайте EasyAds Audience Center чрез зеления бутон.

  2. Генерирайте вашия персонален EasyAds Pixel код. Имате опция да вземете кода на момента и да го имплементирате на сайта си или да го изпратите заедно с инструкции по имейл към човека, който отговаря за този процес. Може също така да копирате кода по-долу и да замените YOUR PROFILE ID с ID-то на вашия профил:
    <!-- EasyAds Pixel Code -->
    <script>
    !function(e,a,p,x){e.eapx||(o=e.eapx=function(){o.add?o.add(arguments):
      o.queue.push(arguments)},o.queue=[],s=a.createElement(p),s.async=!0,s.src=x,
      n=a.getElementsByTagName(p)[0],n.parentNode.insertBefore(s,n))}(window,
      document,"script","//eadsrv.com/js/px.js");
        eapx('init', {{YOUR PROFILE ID}});
        eapx('track', 'PageView');
    </script>
    <!-- End EasyAds Pixel Code -->

  3. Може да поставите EasyAds Pixle кода директно в кода на сайта си или да го имплементирате чрез Google Tag Manager.
  • Директно поставяне в кода на сайта
    Поставете EasyAds Pixel кода веднага след отварящия <body> таг в сайта ви. Важно е да се изпълнява на всички страници в сайта ви, защото в противен случай ще имате загуби на данни и няма да създавате пълноценни аудитории.

  • Залагане на кода чрез Google Tag Manager
    Нужно е да създадете нов Tag, който е тип Custom HTML. В полето копирайте EasyAds Pixel кода и го активирайте с тригер към всички страници.

С тези стъпки ще имате заложен EasyAds Pixel на всички страници в сайта и ще можете да създавате аудитории от потребители, които са били на сайта ви, както и потребители, които са били на конкретни страници в него. За да траквате обаче потребителски действия, които не са обвързани с посещения на конкретна страница, като например добавяне на продукт в количката, подаване на запитване/форма, поръчка или пък потребителско поведение като скрол на средата на страницата или престой на страницата, е нужно да се дефинират допълнителни събития на сайта. Тези събития са важни действия, които са обединени под названието "Събития". EasyAds предлага стандарни събития, които са най-често ползвани, но вие можете да създадете и свои по избор и спрямо вашите нужди с бутона "Добавяне на персонализирано събитие".

Стандартни събития


При самото създаване на профила ви в платформата и активиране на Audience Center имате на разположение всички стандартни събития / events. Кода и настройките за тях можете да намерите в меню Аудитории -> Събития. Можете да вземете код за някое от тях като кликнете върху линка Генериране код. Ако ползвате Google Tag Manager - създайте "Trigger", който да се задейства при конкретното действие от страна на потребителя и го обвържете с нов "HTML Tag", който съдържа кода на конверсията.
  • PageView

    Код за вграждане:

    Основен пиксел код.

    Задължително за ремаркетинг

    Подава информация, когато някой попадне на произволна страница в сайта. Събитието PageView е включено като част от основния код на вашия пиксел.
  • ViewContent

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'ViewContent', {content_ids: {{content_ids}}});
    </script>

    Задължително за ремаркетинг

    Предназначено за разглеждане на продуктова страница - тоест изявен интерес и внимание към даден продукт.
  • AddToWishlist

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'AddToWishlist', {content_ids: {{content_ids}}});
    </script>
    Предназначено за добавяне на продукт в "Любими". Препоръчва се при зареждане на това събитие да се стартира паралелно и събитието ViewContent.
  • Search

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'Search', {content_ids: {{content_ids}}});
    </script>
    Потребителите са осъществили търсене в сайта и целта е да прихванем ID-та на продуктите, които са се заредили в резултат от това търсене.
  • AddToCart

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'ViewContent', {content_ids: {{content_ids}}});
    eapx('track', 'AddToCart', {content_ids: {{content_ids}}});
    </script>

    Задължително за ремаркетинг

    Предназначено за добавяне на продукт в количката. Препоръчва се при зареждане на това събитие да се стартира паралелно и събитието ViewContent. Причината за това е, че често AddToCart не се стартира от вече заредена продуктова страница, а от някоя листинг страница (резултат от търсене или от категория).
  • ViewCart

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'ViewCart', {content_ids: {{content_ids}}});
    </script>
    Достигане до преглед на кошницата.
  • InitiateCheckout

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'InitiateCheckout', {content_ids: {{content_ids}}});
    </script>
    Стартиране на процеса по завършване на поръчката.
  • AddPaymentInfo

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'AddPaymentInfo', {content_ids: {{content_ids}}});
    </script>
    Добавяне на финални данни за плащане на поръчката.
  • Purchase

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'Purchase', {content_ids: {{content_ids}}, value: {{value}}, num_items: {{num_items}}, transaction_id: {{transaction_id}}});
    </script>

    Задължително за ремаркетинг

    Предназначено за отчитане на успешна поръчка. Имайте предвид, че валутата на поръчките (purchase currency) не се подава като отделен параметър. Валутата се взима директно от настройката на вашия онлай магазин в меню Е-Магазин.
  • Lead

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'Lead');
    </script>
    Оставяне на данни в Lead форма - може да бъде за конкретна промоция, newsletter или друго.
  • CompleteRegistration

    Код за вграждане:

    <script>
    eapx('track', 'CompleteRegistration');
    </script>
    Завършена регистрация в сайта/магазина.


  • Създаване на персонализирани конверсии - Персонализирани събития


    Освен стандартните събития, вие можете да създадете персонализирани според важните събития за вашия бизнес и сайт. За да създадете такива събития е нужно да кликнете върху зеления бутон "Добавяне на персонализирано събитие" в меню Аудитории -> Събития. Задайте име като позволените символи са латински букви,цифри и тирета без интервали. Можете да заложите и допълнителни параметри, с които да подадете още повече информация за конкретни аспекти на действията на потребителите.

    Дефиниране на параметри към събитията


    Така наречените параметри са допълнителни полета с информация, които ви дават възможност да изпращате повече информация към пиксела, за да създавате аудитории по по-специфични условия и правила. Възможните параметри са предварително дефинирани и можете да използвате само тях без възможност да се създават персонализирани параметри. Именно затова е важно да се придържате към тях и да ги активирате в самите събития в панела в платформата преди да ги вградите в сайта ви. А те са:
  • Стойност

    (value)

    Допустими данни:

    числа с десетична запетая
    Подава се информация за стойността на поръчката например. Ако имате резервация без плащане, също можете да подадете стойността на резервацията.
  • Съдържание

    (content)

    Допустими данни:

    малки и големи букви, цифри, математически символи, валутни знаци и пунктуационни знаци
    Подава се информация пояснение за конверсията. Запазва се само последната стойност и системата работи с най-актуалните данни.
  • Категория съдържание

    (content_category)

    Допустими данни:

    малки и големи латински букви, цифри, математически символи, валутни знаци и пунктуационни знаци
    Подава се информация пояснение за конверсията. Запазва се само последната стойност и системата работи с най-актуалните данни.
  • Съдържание ID

    (content_id)

    Допустими данни:

    малки и големи латински букви, цифри, тире "-" и долна черта "_"
    Може да се подава и като масив от данни - няколко стойности, отделени със запетая, без интервал.
  • Брой продукти

    (num_items)

    Допустими данни:

    цифри
    Подава се направо общия брой на продуктите като едно число или като масив от няколко числа, отделени със запетая, които след това се сумират автоматично. Използва се най-вече при събитието Purchase за подаване на общия брой закупени продукти.
  • ID на продажбата

    (transaction_id)

    Допустими данни:

    малки и големи латински букви, цифри, тире "-" и долна черта "_"
    Подава се идентификатор / номер за продажбата.
  • Фраза търсене

    (search_string)

    Допустими данни:

    малки и големи латински букви, цифри, математически символи, валутни знаци и пунктуационни знаци
    Подава се какво търсят потребителите ви, за да го използвате за създаване на аудотории според търсенето на потребителите дори без да са посетили след това конкретна страница.

  • Препоръки за WooCommerce плъгини


    Ако вашият е-магазин е на платформата WooCommerce, най-доброто и бързо решение е да използвате плъгини.Необходими са ви два плъгина - за добавяне на Google Tag Manager, за което препоръчваме популярния Google Tag Manager (GTM) plugin for WordPress.

    За прихващане и подаване на събития (events) препоръчваме плъгина PixelYourSite. Той автоматично ще добави нужните събития и ще ги изпраща към Google Tag Manager. Това елиминира необходимостта от писане на server-side код или добавяне на ръчни snippets - всички настройки се управляват директно от интерфейса на плъгина. Този плъгин също така може да изпраща събитията към Meta, както чрез Pixel, така и чрез Conversions API (CAPI).

    Препоръки и шаблон за Google Tag Manager (GTM)


    За да ви улесним максимално, създадохме за вас готов шаблон за инсталиране директно в GTM посредством функционалността в меню Admin -> Import Container в GTM.
    За да ползвате нашия помощен файл обаче, е необходимо да имате вече настроен dataLayer с ecommerce данни.
    1. Свалете от линка този готов за импортиране json файл. Той съдържа нужните променливи, тригери и тагове и ще ги създаде при самото импортиране на файла.
    2. Инсталирането на файла в GTM става в меню Admin -> Import Container.
    3. След като се инсталират всички нужни тагове, тригери и променливи е нужно да промените променливата (variable) "EasyAds Pixel ID", която да има стойност ID-то на вашия профил в платформата (четирицифрен номер в горния десен ъгъл след логин в EasyAds профила ви).

    Настройки за динамичен ремаркетинг


    Важен инструмент за онлайн търговците е именно динамичният продуктов ремаркетинг. С него можете да показвате продукти, които са били разглеждани, добавяни в количката и/или купени. За да се случи тази връзка между вашия магазин и рекламите в EasyAds е нужен Продуктов Feed / Продуктов каталог. Разберете кои са техническите изисквания за рекламни фийдове. Нашата система приема разнообразни формати и синтаксиси, но ви препоръчваме да се придържате към стандартните, за да минимизирате шанс за проблем или забавяне. За интеграция на вашият Продуктов каталог можете да се свържете с нашия екип, за да ви съдействаме.

    Ние разбира се оставаме на линия за съдействие и ще се радваме да ви помогнем да разположите кодовете лесно и на правилните места. Не се колебайте да ни потърсите при нужда от съдействие.

    Екип EasyAds