Tехнически изисквания при създаване на реклами
На тази страница ще намерите повече информация за различните рекламни формати в платформата и как да подготвите криейтивите си според изискванията ни. Запознайте се и с политиката ни за допустимо съдържанието на рекламите и рекламираните от вас уеб страници. Изполвайте линковете, за да отидете точно в секцията, която ви е нужна:
Технически изисквания за изработка на адаптивни реклами
Адаптивните реклами се създават директно в платформата и съдържат заглавие, описание и до 5 изображения, които се ротират по избрания от вас начин. Те са изключително лесни за създаване и затова са много удобни за промяна и създаване на реклами за краткосрочни промоции и активности. А ето и повече информация за всеки от елементите:
- Заглавие: то съдържа до 30 символа и обикновенно се визуализира с по-голям шрифт и при някои позиции удебелен шрифт.
- Описание: съдържа до 80 символа. В него можете да дадете повече информация, с която да се запознаят потребителите. Колкото по-конкретно и точно е то, толкова по-информирано решение за клик взима потребителя и толкова по-качествени и смислени посещения на вашия сайт ще имате.
- Линк: целева страница, на която искате да отведете хората, кликнали на вашата реклама.
- Изображения: в платформата се качват/избират до 5 изображения в две резолюции 4:3 (минимум 400x300px) и 1:1.91 (минимум 600x314px). Това се прави с цел оптимално оформление и изглед на рекламата при различни резолюции и позиции в различните сайтове. Използвайте нашия кроп модул, за да оразмерите качената от вашия компютър снимка.
Технически изисквания за изработка на видео реклами
Видео рекламите се управляват по същия начин както адаптивните реклами, но вместо изображения е нужно да добавите видео от Youtube. А ето и повече информация за всеки от елементите:
- Заглавие: то съдържа до 30 символа и обикновенно се визуализира с по-голям шрифт и при някои позиции удебелен шрифт.
- Описание: съдържа до 80 символа. В него можете да дадете повече информация, с която да се запознаят потребителите. Колкото по-конкретно и точно е то, толкова по-информирано решение за клик взима потребителя и толкова по-качествени и смислени посещения на вашия сайт ще имате.
- Линк: целева страница, на която искате да отведете хората, кликнали на вашата реклама.
- Видео: зарежда се от Youtube линк. За тази цел е необходимо да разполагате с видео, качено в Youtube, което да маркирате като "Unlisted" (скрито видео)
Технически изисквания за изработката на статични графични банери
Можете да използвате статични изображения в правилните размери за реклама в платформата или така наречените статични банери. Важно е да следвате следните изисквания към файловете:
- Тип на файла: .jpeg, .jpg, .png, .gif
- Дименсии на изображението в пиксели: 300x250, 336x280, 300x600, 336x600, 970x250, 728x90.
- Тежест на файла: до 150 KB за всеки файл.
Технически изисквания за изработка на HTML5 банери
HTML5 криейтивите, оптимизирани за работа в платформата за реклама EasyAds се състоят от основен .html файл, който трябва да бъде наименован като "index.html" и съпътстващи го допълнителни ресурси (изображения, библиотеки и др.). Всички тези файлове трябва да бъдат пакетирани в ZIP файл. Нужно е да се спазят няколко правила за правилната работа на банера:
- Основният .html файл трябва да бъде наименован "index.html";
- Въпросният index.html файл трябва да бъде директно в архива (root), а не в папка в самия архив
- Самият index.html файл трябва задължително да съдържа в себе си и тагове
- Допълнителните ресурси могат да бъдат в отделна папка (assets например) или директно в архива
- Трябва да бъдат използвани относителни пътища към ресурсите. Например: < img src="foldername/logo.png" >
- Ако се използва допълнителна библиотека или javascript, то той трябва да бъде включен в .zip файла
- Ако се налага да се използва външен ресурс, то той трябва да е упоменат с https:// протокол
- Отстоянията по подразбиране трябва да бъдат нулирани с body: { margin: 0; }
- Изискванията за дефиниране на линковете в криейтивите (описани по-долу) трябва да бъдат спазвани
- Поддържани размери (px): 300x250, 336x280, 300x600, 336x600, 970x250, 728x90.
Дефиниране на линкове в HTML5 банери:
За да зададете линк в банера и той да работи коректно в платформата е нужно да дефинирате и нашия параметър за клик в index.html файла, без който самият криейтив няма да бъде одобрен от нашите администратори. Всички линкове в банера ви трябва да бъдат дефинирани в основния index.html файл.
Задаване на един генерален линк за банера (препоръчително)
Обградете съдържанието на банера в стандартен <a> html таг и в него задайте нашия параметър за клик.
Пример: <a href="{{eaclick}}" target="_blank"> </a>.
По този начин банерът ще води потребителя към url адреса, който сте задали при самото качване на банера в системата и запазвате гъвкавостта да го променяте във всеки един момент посредством редакция на настройките за банера в системата, а не редакция на самия HTML5 код.
Вграждане на click macro, когато линковете в банера са зададени с с javascript
Пример за вграждане на нашия параметър за клик в javscript:
<script type="text/javascript">var clickTag = "{{eaclick}}";</script>
Отново банерът ще води потребителя към url адреса, който сте задали при самото качване на банера в системата.
Дефиниране на няколко различни линка в банера
За да можете да прехвърляте потребителя на различно място спрямо това на какъв елемент е кликнал и в същото време да работи нашия параметър за клик {{eaclick}}, трябва да го заложите коректно в самия линк преди всеки url адрес. Пример:
<a href="{{eaclick}}http://yoursite.com/landing-page-1" target="_blank">Link 1</a>
<a href="{{eaclick}}http://yoursite.com/landing-page-2" target="_blank">Link 2</a>
<a href="{{eaclick}}http://yoursite.com/landing-page-3" target="_blank">Link 3</a>
Важно: Всички линкове, които съдържат параметри, закачени с '?' и '&' трябва да бъдат енкоднати посредсвом функцията urlencode(), за да работят коректно! В противен случай част от параметрите ще бъдат загубени. Можете да използвате разнообразни безплатни инструменти за енкодване на линковете.
Крайният вид на вашия линк ще изглежда по подобен начин:
<a href="{{eaclick}}http%3A%2F%2Fyoursite.com%2Flanding-page-1%" target="_blank">Link 1</a>
Важно! Всички линкове могат да водят към различни лендинг страници, но само към един домейн!
Инструкция за поставяне на ClickTag в Google Web Designer
Създайте Tap area from Google Web Designer components (ако не виждате панела „Components “, щракнете върху Window > Components) и следвайте стъпките по-долу:
- Щракнете с десния бутон върху зоната за докосване и изберете "Add event…". Друга възможност е да кликнете върху бутона „+“ в панела „Events“ (ако не виждате панела „Events“, щракнете върху Window > Components).
- Изберете добавената преди това Tap area като цел (пропуснете тази стъпка, ако сте избрали "Add event…" от менюто с десен бутон).
- Изберете "Tap area" и след това "Touch/Click".
- Изберете "Custom" и след това "Add custom action".
- Дефинирайте име на функцията (разположено точно след "„gwd."), например "ClickFunction" и и в полето за Custom code залепете следната функция вътре, която съдържа нашия clickTag:
window.open('{{eaclick}}', '_blank')
Технически изисквания за изработка на Overlay Story реклами
Overlay Story е пълноформатна „изскачаща“ върху екрана на устройството реклама, която се показва в две части – първо потребителят вижда дискретна Sticky Teaser Ad в дъното на екрана. Ако е заинтересован, той може да кликне или плъзне нагоре и да отвори съдържанието върху целия екран, където да прочете повече в Overlay Story Ad. След това има опцията да кликне към сайта чрез CTA бутон или да скрие рекламата завинаги. А ето и повече информация за всеки от елементите:
- Sticky Teaser Ad: кратък текст от 160 символа и изображение във формат 4:3.
- Overlay Story Ad: текст до 800 символа и изображение във формат 16:9. Overlay Story може да се оформи и като карусел с поредица от изображения във формат 1:1, до 10 броя.
- Линк: целева страница, на която искате да заведете хората, кликнали на вашата реклама.
Скриптове от трети страни - използване на ClickMacro
Ако искате да заредите в платформата криейтиви, сервирани чрез ваш външен код (ad server tag), ние трябва да имаме възможност да отчетем кликванията. Това може да бъде постигнато чрез вмъкване на нашия макрос (click macro) във вашия код. Макросът за проследяване на кликванията на платформата е {{eaclick}}.
Много често вашият краен landing page url съдържа знаци и символи, които не могат да бъдат ползвани, ако не са кодирани с функцията ()urlencode. Можете да използвате различни начини за кодиране на URL адреса. Ето няколко примера за това как нашето clickmacro е вмъкнато в iframe и javascript:
- Пример 1:
<a href="{{eaclick}}}https://servingads.com/BannerRedirect.asp" target="_blank"></a> - Пример 2:
<iframe src="https://LINK&clickurl={{eaclick}}" width="728" height="90" style="width:728; height:90px; border:0px solid; overflow:hidden;" border="0" frameborder="0" scrolling="no"></iframe> - Пример 3:
<div class="gdedisplay" data-host="bggde.adocean.pl" data-proto="https" data-forward="{{eaclick}}">
<script type="text/javascript">
(_gdeaq = window._gdeaq || []).push(["display"]);
<\/script><script type="text/javascript" src="https://gdebg.hit.gemius.pl/gdejs/xgde.js"><\/script>
Имате затруднения със създаването на криейтиви за нашата платформа? Нашият екип очаква вашите въпроси и запитвания на: ekip@easyads.bg