Тонове трафик към вашата рекламна статия - как?



Няколко трика за публикуване, ценообразуване и маркетиране на вашето съдържание


2017-та определено е годината на съдържанието и то далеч не става дума само за съдържанието в нашия собствен уеб сайт. Лавина от статии, прес-съобщения, PR материали, Facebook и Instagram постове залива ежедневно нашето онлайн пространство, а целта е повече от ясна - всички искат да ПРОДАВАТ ПОВЕЧЕ!

Следвайки световните маркетинг тенденции, се опитваме да създаваме все повече съдържание, да го правим все по-полезно и подходящо към споделяне (shareаble). Пишем оригинални текстове, създаваме видео, плащаме за копирайтинг, за редакциии, дизайни, качествени фотографии и какво ли още не, докато сглобим подходящи за четене и споделяне материали.

И все пак, увлечени по качеството и количеството на съдържанието, успяваме ли да постигнем най-важното? Достигаме ли до оптималния брой хора? Получава ли нашето ценно съдържание необходимия обхват?

"10 безплатни начина да увеличите трафика на блога си"


Дотук е ясно - трябва да популяризираме веднъж създаденото съдържание, но как? Попадали ли сте някога на заглавия от сорта: "10 безплатни начина да увеличите трафика на блога си"? Добрата новина е, че действително съществуват такива безплатни начини за популяризиране на съдържанието ни. А лошата е, че като всички безплатни и хубави неща, това са крайно ограничени по мащаб възможности. Можете да пратите линк на приятелите си. Можете да оптимизирате за индексирането на всеки материал в Google. Може да споделите статията си в някой популярен форум или Facebook група. Но, това е крайно недостатъчно. Истината е, че ако искате творението ви да стигне до наистина много хора, например до 1 милион читатели, е нужно да използвате платени методи.

Спрете да произвеждате съдържание на килограм. Напишете само една статия.


Знаете ли, че една единствена добре написана статия, която представя продукт или услуга, може да бъде ракета-носител на целия ви маркетинг в продължение на месеци? Когато установим, че нашето съдържание "работи", бихме могли буквално да го "изстреляме" към повече и повече читатели докато постигнем т.нар. "насищане". Този маркетинг термин означава да рекламираме статията, докато успеем да информираме почти всички потенциални клиенти на един пазар.

Вместо да бъдат агресивно маркетирани, голяма част от създадените материали са оставени да прашасват на последните страница в нечий фирмен блог. Пишат се нови статии, а темите постепенно се изчерпват. Неизбежният резултат е че псотепенно стават нерелевантни или дори скучни. Докато накрая блоговете биват съвсем занемарени и нарочени за "неработещи". Не допускайте това да се случи и на вас!

Съдържанието според Forbes


Нека погледнем какво пише Forbes за най-новите тенденции в създаването на съдържание:

"Content amplification will become (even more) critical".
Отмина времето, когато поместено в някой новинарски сайт, вашето съдържание започва автоматично да генерира такива невъобразими количества трафик, че трябва да ъпгрейдвате хостинг плана си. В днешно време е все по-трудно да получите вниманието на потребителите дори в големи и посещавани сайтове. Не само това, но офертите на водещи медии вече НЕ включват гарантиран трафик или гарантиран престой на статията ви на видно място. Те просто я публикуват някъде.

"The traditional press release is no more".
Традиционното прес съобщение вече не е достатъчно, за да ви осигури публикуване във водещи медии. По-скоро ПР специалистите е добре да се адаптират в променящите се условия и да се възползват от социалните медии и личности, които имат влияние (influencers). Или просто да създават съдържанието в сайтовете и блоговете на самите клиенти. След което да го промотират.

"Use of paid promotion and social ads will continue to rise".
Тенденцията е все повече платформи да разпространяват съдържание срещу заплащане. Конкретни инфлуенсери и публични личности също биха могли да разпространят съдържанието срещу заплащане. Каналите за маркетиране са разнообразни, но малко могат да предложат безвъзмездно публикуване на материалите.

* Източник: https://www.forbes.com/sites/johnhall/2015/12/13/7-pr-trends-you-need-to-know-in-2016

Какви изводи можем да извлечем от тези тенденции?
  • Първо, трябва да се създава повече съдържание със замисъл и полезност, а не просто за да съществува.
  • Второ - съдържанието трябва да е полезно, да добавя нещо към живота на читателя, защото в противен случай просто ще бъде подминато.
  • Трето - трябва да платите, за да достигне материалът ви до максимален брой читатели, защото е все по-трудно да се случи органично или с вълшебната пръчица, наречена споделяне.

Колко струва да се прави съдържание?


Преди да се впуснете в конкретни стратегии за привличане на трафик към вашето съдържание, прочетете докрай нашите съвети за ценообразуване му. Всеки материал има 3 ценови компонента:
  1. Цена за създаване/написване, вкл. цена за изображенията, за платени изследвания, копирайтери и т.н.

  2. Цена за публикуване. Това е цената да го поместите в някоя медия, подходяща за вашия материал като тематика и аудитория. Може да го поставите във вашия блог и тогава цената за публикуване ще бъде нула. Но няма да е същото, нали? Доверието към популярна медия и прехвърлянето на това доверие към вашия бранд осмисля заплатената от вас цена за публикване, а не само броя на прочитанията.

  3. Цена за прочитане или цена за читател. За да подходите професионално, не превръщайте всеки клик в прочитане. Анализирайте посетителите и отсейте от тях само читателите. Създайте ивенти/събития в Google Analytics - препоръчваме ви те да са следните - престой над 30 секунди на страницата ИЛИ скрол до определена част от съдържанието. Подобни ивенти могат да докажат прочитането на статията. Едва след тяхното отчитане ще можете да прецените при закупени 10 000 клика към статията ви, колко от тях са се превърнали в читатели. Съответно ще разполагате с показателя "Цена за прочитане".

Няколко трика, с които да изпратите възможно най-евтино, най-релевантен трафик


Mobile Readers vs Desktop Buyers

Все още хората предпочитат да купуват през десктоп устройства, но четат рез телефоните си. Тази ситуация дава голямо предимство на вашата цел, особено ако се целите в повече прочитания с вашите публикации, а не непременно продажби. Особеност на онлайн рекламата е, че мобилният трафик е значително по-евтин от десктоп трафика. Възползвайте се от този факт, като създадете кампания, таргетирана към мобилни устройства и насочете трафикът към вашето съдържание.

Ремаркетирайте само "истинските" читатели

Обичайна грешка с да се ремаркетират всички посещения на сайта ни. Или всички посетители, попаднали на конкретна статия. Подари голямото количество случайни кликове във всяка кампания, за вас ще бъде много по-ефективно да изолирате чрез гореспоменатите ивенти само хората прочели цялата статия или поне по-голямата част от нея. Ремаркетинг, насочен само към тази ограничена група сериозни читатели ще повиши ефективността ви и ще ви спести излишни средстава за реклама.

Използвайте високия CTR на рекламите ви

Когато рекламирате полезна статия, а не продукт, кликаемостта на рекламата ви е в пъти по-голяма, а CTR-ът се оказва най-важната компонента, определяща крайната цена и обхвата на рекламата ви във всяка една рекламна платформа. Използвайте тази особеност на рекламните аукциони като опитате да наддавате за импресии, а не за кликове. Поставяйте интересни изображения към материала и използвате грабващи заглавия. Потребителите ще реагират на това с повече кликове, а вашата цена за клик ще пада в резултат на това.



Как да рекламирате вашите статии в EasyAds и колко струва това?


10 000 клика към вашата рекламна статия в платформата EasyAds би ви стрували не повече от 1000 лв., а при определени условия дори 200 лв. Ако искате да се запознаете с вариантите за реклама на PR-и и статии при нас, прочетете информацията за рекламодатели, след което направете безплатна регистрация от тук:

Регистрирайте се безплатно още сега

или просто ни потърсете на данните за контакт:

EasyAds
E-mail: ekip@easyads.bg
Mobile: +359 888 181655