HTML5 - лек за банерната слепота



Ако бизнесът ви все още използва статични банерни реклами вместо динамични HTML5 реклами, то има голяма вероятност онлайн рекламата ви да не е достатъчно ефективна. Огромна част от вашата целева аудитория не вижда рекламата ви дори банерът ви да се намира на най-видимата позиция в сайта. Това се дължи на т.нар. "банерна слепота" - склонността на хората да игнорират елементите на страницата, които възприемат като реклами.

Замислете се как вие самите възприемате онлайн рекламите! Вероятно сте видяли поне няколко рекламни банера днес, браузвайки в интернет. Спомняте ли си някой от тях или някое конкретно послание или оферта? Всъщност само 14% от потребителите си спомнят последната видяна реклама или фирмата/продукта, които се рекламират. Дори с днешните напреднали технологии за точно насочване на рекламите, справянето с банерната слепота остава предизвикателство.
И все пак, как да увеличите видимостта на рекламата и да накарате повече онлайн потребители да я забележат?

Доказано е, че HTML5 рекламите с интерактивни елементи привличат погледа на потребители и имат много по-силно въздействие, отколкото стандартните статични банерни реклами. Проучване на Adform показва, че кликаемостта (CTR) на мултимедийни HTML5 реклами е x2,5 пъти по-голяма от тази на статичните реклами. Това е така, защото за очите е почти невъзможно да игнорират движението на екрана. Банерни реклами съдържащи динамични елементи или вградена интерактивна функционалност са по-разумната инвестиция, защото дори да не е реализиран клик, вие постигате гледаемост на рекламите ви.

Реални примери от практиката


Ако след всичко прочетено дотук решите да разнобразите статичните изображения с HTML5 банери, най-вероятно се питате откъде да започнете? По-долу сме представили няколко HTML5 реклами на наши клиенти, които сме създали в EasyAdsи които са били част от реални кампании:

SDI | Банер с информационни прозорци

Функционaлността на този банер не е сложна, но напълно достатъчна, за да привлече любопитството на потребителя. Когато някой кликне върху малките правоъгълници с иконките, изобразяващи различните услуги, те се разширяват до по—големи контейнери с кратка информация за избраната услуга. Под информацията има линк към сайта на рекламодателя ако потребителя желае да прочете повече подробности.

Ефект: Хората не биват прехвърлени веднага при първата си интеракция с банера, а виждат повече информация и взимат съзнателно, информирано решение за клик, след който са много по-ангажирани със съдържанието на сайта.

Езикова школа АВО | Банер с падащи менюта

За да подбере правилния езиков курс, потребителят е нужно да ползва падащите менюта, след което банерът го отвежда към правилната секция в сайта. За разлика от плъзгачите, падащите менюта са по-удобни при избор от малко на брой опции или когато една от опциите се появява едва след избор на друга над нея.

Ефект: Персонализирана лендинг страница, съобразена с предварителния избор на потребителя. Освен падащите менюта в този темплейт сме вградили и слайдер с няколко послания, които съдържат повече информация за различните услуги създават допълнителна динамика и опция за взаимодействие с рекламата. Банерът може лесно да се адаптира за почти всеки уеб сайт, например:
  • Медицински клиники с различни направления за преглед
  • Езикови школи, училища и университети с избор на класове или профилиране
  • Ресторанти, аптеки или всякакъв вид вериги магазини с избор на локация

Хотелски комплекс Тракиец | Банер с таймер

Този HTML5 банер приканва клиентите към действие на база ограничена във времето оферта. Този вид комуникация е много успешен при ретаргетиране на вече посетили сайта потребители. Те знаят за офертата, но с таймера им напомняме, че ако искат да се възползват от нея, е нужно да действат сега.

Ефект: Таймерът създава чувство за спешност и доказано работи като метод да накараме потребителите да вземат по-бързо решение за покупка. Слайд-шоуто с няколко подбрани изображения внася допълнителна динамика в банера. Лесно можете да добавите и ваучер-код за отстъпка в последния екран на слайд-шоуто за още по-силен ефект!

Видео банер

Видеото от години вече става все по-популярен инструмент за изразяване и все повече самите потребители свикват да консумират видео съдържание. Видеото в този банер стартира автоматично и без звук. То е придружено с интригуващо описание, за да може потребителят да получи повече информация и независимо на кой кадър от видеото се намира.

Ефект: Видео-клипът предлага много повече визуална информация и бранд позициониране, което е трудно постижимо със статична картинка. Самото видео привлича погледа и вниманието, а останалите текстът и бутонът карат потребителя да се зачете и кликне. Ако показваме само видеото без допълнителното описание, рискуваме да загубим вниманието на по-нетърпеливите потребители, които не биха изгледали клипа до края или не са включили звука му.

Банка ДСК | Банер с плъзгачи за настройки

Този HTML5 банер е може би най-добрият възможен подход за рекламиране на различни кредити онлайн. Потребителят използва вградените плъзгачи, за да избере желания период и размер на заема. За да види месечната вноска и да кандидатства за кредит е необходимо да кликне и да посети уебсайта на рекламодателя. На самата лендинг страница се показват параметрите на кредит с точно зададените от потребителя параметри. Тази реклама конвертира наистина добре, сравнено с обикновен статичен банер!

Ефект: Персонализирано изживяване. Усещане, че рекламодателят и самият сайт откликват на нуждата на потребителя и му предоставят информация точно за него. Този банер е нашата гордост. Плъзгачите са направени да работят много плавно, както за работа с мишка, така и с пръст на мобилно устройство. Банерът може лесно да се адаптира за произволен продукт или услуга, изискващи предварително отсяване на възможности, например:

» избор на размер и пол за дрехи или обувки

» функции на фурна, пералня или друг домакински уред

» размер на екрана и ценови диапазон на лаптоп или телевизор

» ниво на оборудване за нов автомобил

Сложно ли е да се направят такива банери?

Ако сега се сблъсквате за пръв път с HTML5 технологията и нямате подръка опитен графичен дизайнер, това може да ви се стори като трудно постижима задача. За ваше улеснение и удобство ние в EasyAds разполагаме със знанията и ресурса да създаваме ефективни, интерактивни и богати на функционалности HTML5 реклами. Подготвили сме темплейти, които да ви улеснят вас или нает дизайнер значително в тази задача.

Къде могат да се показват вашите HTML5 банери?

Посредством програматик възможностите на платформата EasyAds тези интерактивни реклами могат да се показват както в мрежата от стотици рекламни площадки, така и на конкретни позиции в големи и реномирани медии като BTVnovinite.bg, Dnes.bg, Dir.bg, OLX.bg, Marica.bg, Plovdiv24.bg, Zajenata.bg, Gotvach.bg и много други. Ние ще ви помогнем да стартирате своята Programmatic реклама лесно и ползвайки правилните за вас опции за таргетиране.

Надяваме горните примерни реклами и информацията в този материал да ви вдъхновят да внесете иновация и разнообразие в онлайн рекламата си, да изградите своя собствена творческа стратегия, която да тествате в реални условия! А ние сме готови да ви помогнем и да направим банер специално за вас.

Свържете се с нас още сега