Динамичен продуктов ремаркетинг в EasyAds


Ремаркетингът дава възможност да показвате прецизно насочени реклами на потребители, които вече са посещавали сайта ви и са извършвали там определени действия.
Динамичният продуктов ремаркетинг стига още една стъпка напред – с негова помощ в рекламите се показват конкретни продукти, които потребителите вече са преглеждали, отбелязвали са в любими, или са добавяли в количката. По този начин динамичният продуктов ремаркетинг връща потребителите към конкретни продукти, за да завършат пазаруването. По ефективност този подход надминава всички останали таргетинг методи, защото е много конкретен и персонализиран.
В тази статия ще ви запознаем с процеса по стартиране на динамичен ремаркетинг в EasyAds, но преди да започнете, нека ви дадем една причина да побързате с решението си! Конкуренцията на клиенти в EasyAds е далеч по-малка, отколкото в глобалните рекламни платформи като Meta, Google и Tik-Tok, т.е. шансът да се покажe именно вашата реклама на конкретен потребител при нас в момента е много по-висок. Накратко - ако стартирате продуктов ремаркетинг в EasyAds, веднага печелите още един високоефективен и напълно автоматизиран маркетинг канал за персонализирана реклама в над 100 български медии.
Какво ще ви е необходимо, за да започнете работа с динамичния продуктов ремаркетинг в EasyAds:
1. Добавяне на проследяващ пиксел
След като разполагате с профил в платформата е нужно да активирате своя EasyAds Pixel в меню 'Аудитории'. За да създавате пълноценни аудитории, е нужно да добавите на своя е-магазин всички стандартни събития (events) като: ViewContent, AddToCart, Purchase.
Изключително важно е всеки event да подава и ID на продуктите, което да отговаря на ID-тата на продуктите във вашия продуктов фийд. Целта е да се намери съвпадение между продуктите, записани от нашия проследяващ пиксел и същите продукти във вашия фийд. Създадохме за вас подробно статия с инструкции как да инсталирате EasyAds Pixel в сайта си и да обвържете ключовите събития.
2. Създаване на аудитории
След като сте интегрирали успешно пиксела ни за проследяване на събития, може да пристъпите към създаването на няколко основни аудитории, ползвани за ремаркетиращи кампании. Препоръчваме ви да започнете с тези:
- потребители, разглеждали продукти за 14 дни назад
- потребители, добавяли продукти в количка за 7 дни назад
След като създадете аудиториите, в тях ще започнат да се събират данни, а вие ще може да проследите прогреса им. Нужно е да минат няколко дни от създаването на аудиторията (при работещ пиксел), за да може натрупаните данни да се приложат в реална кампания. Колкото по-голяма е една аудитория, толкова по-голям е шансът да откриете тези потребители през платформата EasyAds. Прочетете в тази статия повече по темата Как да създадаваме аудитории в EasyAds?
3. Интеграция на рекламен (продуктов) фийд
Ключово е да разполагате с линк към продуктов фийд (xml или csv), който да съдържа детайли за всеки артикул в е-магазина ви (уникален идентификатор, цена, изображение, линк и др.). Ние ще обработим вашия продуктов фийд и ще извличаме редовно (поне 1 път на ден) информацията от него, за да можем в реално време да „напълним“ банерите от вашите ремаркетинг кампании с нужните продукти. Подходящи са както фийдове за Meta, така и фийдове за Google Merchant Center. Освен за продукти от онлайн магазин, фийдът може да съдържа и други данни и да се използва за зареждането на актуални новини, обяви, оферти за апартаменти, почивки и други.
Написали сме детайлна спецификация на рекламни фийдове, за да можете лесно и бързо да се ориентирате как да създадете своя фийд и да проверите дали текущия ви фийд отговаря на изискванията ни.
4. Създаване на кампания за динамичен ремаркетинг
Настройването на рекламните кампании е най-лесната задача, тъй като те по нищо не се различават от класическите кампании. Нужно е единствено да се съобрази използваната аудитория във всяка една кампания с правилата за показване на продукти в нейните банери. Например, ако в кампанията таргетирате потребители, изоставили количката и незавършили продажбите, правилата за показването на продукти в банера трябва да отговарят на тази аудитория. Самата аудитория се избира в настройките на кампанията, измежду списък с вече създадени аудитории във вашия профил.
5. Добавяне на HTML5 продуктови банери
Практиката е банерите за динамичния продуктов ремаркетинг да бъдат готови шаблони, адаптирани в различни размери. Позволява се лека персонализация на криейтива като - добавяне на лого, цветове на рамката и hover ефекти. Целта е да се постигне лек, и ефективен криейтив с доказана ефективност.
Най-полулярните размери в платформатa са тези за мобилни устройства, а именно: 336х600, 300х600, 336х280 и 300х250. Нашият екип има готови шаблони за тези размери и ще ги подготви за вашите кампании.
След съгласуването на банерите и тяхното прикачане към кампании, е нужно да се добавят конкретни правила за всеки банер, според аудиторията, заложена в кампаниите. Тези настройки се извършват от нашите админи с цел избягване на грешки. В последствие вие можете лесно да спирате, пускате и редактирате всеки криейтив.
Динамичен продуктов ремаркетинг в EasyAds или в други платформи?
Най-често задавания към нас въпрос е – дали динамичният продуктов ремаркетинг в платформата EasyAds ще пречи на ремаркетинга в други платформи като Facebook, Instagram, Google Ads, Tik-Tok и най-вече на вече съществуващи партньорства с програматик платформите RTB House и Criteo. Всъщност, рекламите в EasyAds са директно договорени с всяка една медия, без да се използва друг технологичен посредник. Затова, стартирайки своя динамичен продуктов ремаркетинг в EasyAds, вие няма да конкурирате собствените си реклами в нито една друга платформа, дори напротив – ще успеете да разширите обхвата си и ще намерите онези най-ценни за вас потребители на съвсем ново място. Ето и някои от онлайн магазините, които вече ни се довериха:
Искате ли и вашият онлайн магазин да разполага с динамични продуктови банери?
Ако искате да обсъдим как стартирате динамичен продуктов ремаркетинг, потърсете ни за съдействие на данните за контакт.
Екипът на EasyAds