Динамичен продуктов ремаркетинг - Въпроси и Отговори
Днес всеки онлайн бизнес търси начини не само да увеличи продажбите и да подобри възвръщаемостта на рекламния си бюджет. Нашето иновативно и достъпно за всеки един онлайн магазин решение е динамичният продуктов ремаркетинг, който помага на е-магазините да повишат значително ефективността си. Запознайте се с най-честите въпроси, които сме срещали в работата си с клиенти и нашите отговори на тях.
- Какво точно е "динамичен продуктов ремаркетинг"?
- Динамичният продуктов ремаркетинг е рекламна технология, която позволява на онлайн магазините да показват персонализирани реклами на потребители, които вече са разгледали продукти на сайта им. Всъщност, това е скритото оръжие на всички успешни онлайн магазини и ние решихме да го създадем в България. Чрез интелигентни алгоритми, нашата платформа вече може да анализира поведението на потребителите и показва в рекламните банери най-подходящите продукти.
- Къде ще се показва моята реклама?
- EasyAds работи с над 100 български сайта, чийто общ обхват е над 90% от интернет аудиторията в България. Сред медиите, с които работим, са сайтовете 24chasa.bg, btvnovinite.bg, dir.bg, mediapool.bg, offnews.bg, imot.bg, mobile.bg и много други.
- Колко струва ползването на ремаркетинг кампании и как се заплаща?
Ремаркетинг кампаниите в платформата EasyAds се заплащат на база Cost-per-Click (при клик).
Необходимо е да се заредите сума за реклама в профила от меню Таксуване » Ново плащане. Самата регистрация в платформата е напълно безплатна. След като вече имате заредена наличност в платформата, може да стартирате рекламни кампании. Сумите, които изразходвате за кампаниите си се приспадат веднага от вашата виртуална сметка в платформата и няма как да надхвърлят заредената от вас сума.
- Как се определя бюджетът за ремаркетинг кампании?
- Можете да захраните вашия акаунт в платформата със сума по ваш избор, но не по-малко от 50лв. без ДДС. Няма изискване за месечна сума, тъй като обемът на кампаниите зависи от посещаемостта на вашия онлайн магазин, респективно от големината на аудиториите за ремаркетинг.
- С какво EasyAds се различава от други ремаркетинг платформи?
- EasyAds се отличава с това, че разполага с директни рекламни кодове в медиите, с които работи, без да разчита на openRTB пазара, доминиран от Google. Това означава, че клиентите ни получават допълнителен рекламен канал, в който не фигурират посредници и който не се припокрива с други програматик платформи. EasyAds осигурява независим и допълнителен начин за достигане до аудиторията. Освен това, ние предлагаме една изцяло self-service платформа, която дава на рекламодателите пълна свобода за бюджетиране и настройване на на логиката за ремаркетинг и създаването на рекламните банери.
- Добра ли е възвръщаемостта на ремаркетинга през платформата?
- За всеки маркетолог терминът ROAS - return on ad spend (колко пъти се връщат вложените в реклама пари) е важен измерител на почти всяка онлайн реклама. При динамичния продуктов ремаркетинг ROAS може да бъде от 3-4 до над 100, поради персонализацията на рекламите. Това е по-ефективно от всяка друга форма на дислей реклама. Част от нашето kknow-how се състои в задаването на логиката самите криейтиви. Бързо се учим се от данните и прилагаме опита за всеки клиент индивидуално.
- Колко сложно е да се стартира такава услуга?
На теория услугата може да се настрои и стартира за около 1-2 часа. Но на практика може да отнеме и няколко дни, тъй като се изисква намеса и на техническо лице, а не само на маркетинг специалист.
Четирите елемента, които се изискват, за да се реализират динамични продуктови кампании са:
- Продуктов фийд - запознайте се с с нашите изисквания за продуктовите фийдове
- Пиксел за проследяване - прочетете нашите детайлни инструкции за инсталиране на пиксел
- Аудитории за ремаркетинг - създават се чрез данните от пиксела, например - потребители, добавяли продукти в количка за 7 дни назад
- Продуктови банери - създават се с нашия редактор, ползвайки данните от фийда и пиксела
- Мога ли да разчитам на вашата помощ при затруднение и колко струва това?
- Нашият екип оказва пълно съдействие и улеснява възможно най-много процеса по стартиране. Можем да ви консултираме на всяка стъпка от интеграцията, включително за настройка на Google Tag Manager. Ще създадем необходимите аудитории, кампании и криейтиви в нашата платформата. Помощта, която оказваме на всеки клиент, е безплатна.
- Как се създават банерите за ремаркетинг? Имате ли различни дизайни и анимации?
Банерите за динамичен продуктов ремаркетинг са отделен тип криейтиви, наречени DPA Templates. Те се различават по това, че в тях може да се избере т.нар. "Подредба" и "правила".
Подредбата е външният вид на банера, който променя разположението, големината и анимацията на елементите - лого, картинка и продукти. Имаме най-различни подредби, като може да експериментирате с тях.
Правилата определят по какъв начин ще се извикват продуктите в банера - следвайки персонализираните събития като add to cart, add to favorites, product view, както и избирайки съвсем конкретни продукти от фийда. Препоръчваме първоначалната настройка на поне един банер да бъде направена от нашия екип.
- Могат ли продуктовите банери на EasyAds да се ползват извън платформата?
- Накратко - да. Динамичните криейтиви на EasyAds могат да се използват не само в нашата мрежата от сайтове, но и извън нея - в Google Ads или в DV360. В този случай медия-купуването и таргетирането се случват в Google Ads акаунта на клиента, а ние управляваме самите криейтиви и показването на правилните продукти в тях. Свържете се с нашия екип, за да ви разкажем повече за тази възможност.
- Всеки е-магазин ли може да се възползва? Моят онлайн бизнес е много малък.
- Динамичният продуктов ремаркетинг може да се ползва от всеки онлайн магазин . Но колкото по-голям е онлайн бизнесът, толкова по-значителни са ползите от ремаркетинга, тъй като аудиторията е мащабна и възможностите за реализиране на продажби - по-големи. Затова нашата услуга е насочена към средни и големи онлайн магазини, които имат над 100 поръчки дневно.
- Този вид ретаргетиране с продукти не притеснява ли потребителите?
- Обратно на схващането, че персонализирането на рекламата вреди, всъщност е точно обратното - потребителите не виждат случайни послания, а много адекватни предложения, базирани на тяхното съвсем скорошно поведение. А рекламодателите получават по-добра възвръщаемост на средствата си. Получава се win-win модел, който работи за всички.
- Какви са политиките за реклама и с българското законодателство ли са съобразени?
- Ние спазваме разпоредбите на българското законодателство и ограниченията за показване на продукти в банери зависят само от него. Забранени за реклама продукти най-общо са: високоалкохолни напитки, лекарства с рецепта, свързани с тютюна продукти (като цигари, пури, електронни цигари, вейпове), както и оръжия, боеприпаси, взривни материали и фойерверки.