Динамичен продуктов ремаркетинг - Въпроси и Отговори


Днес всеки онлайн бизнес търси начини не само да увеличи продажбите и да подобри възвръщаемостта на рекламния си бюджет. Нашето иновативно и достъпно за всеки един онлайн магазин решение е динамичният продуктов ремаркетинг, който помага на е-магазините да повишат значително ефективността си. Запознайте се с най-честите въпроси, които сме срещали в работата си с клиенти и нашите отговори на тях.



Какво точно е "динамичен продуктов ремаркетинг"?
Динамичният продуктов ремаркетинг е рекламна технология, която позволява на онлайн магазините да показват персонализирани реклами на потребители, които вече са разгледали продукти на сайта им. Всъщност, това е скритото оръжие на всички успешни онлайн магазини и ние решихме да го създадем в България. Чрез интелигентни алгоритми, нашата платформа вече може да анализира поведението на потребителите и показва в рекламните банери най-подходящите продукти.
Къде ще се показва моята реклама?
EasyAds работи с над 100 български сайта, чийто общ обхват е над 90% от интернет аудиторията в България. Сред медиите, с които работим, са сайтовете 24chasa.bg, btvnovinite.bg, dir.bg, mediapool.bg, offnews.bg, imot.bg, mobile.bg и много други.
Колко струва ползването на ремаркетинг кампании и как се заплаща?

Ремаркетинг кампаниите в платформата EasyAds се заплащат на база Cost-per-Click (при клик).

Необходимо е да се заредите сума за реклама в профила от меню Таксуване » Ново плащане. Самата регистрация в платформата е напълно безплатна. След като вече имате заредена наличност в платформата, може да стартирате рекламни кампании. Сумите, които изразходвате за кампаниите си се приспадат веднага от вашата виртуална сметка в платформата и няма как да надхвърлят заредената от вас сума.

Как се определя бюджетът за ремаркетинг кампании?
Можете да захраните вашия акаунт в платформата със сума по ваш избор, но не по-малко от 50лв. без ДДС. Няма изискване за месечна сума, тъй като обемът на кампаниите зависи от посещаемостта на вашия онлайн магазин, респективно от големината на аудиториите за ремаркетинг.
С какво EasyAds се различава от други ремаркетинг платформи?
EasyAds се отличава с това, че разполага с директни рекламни кодове в медиите, с които работи, без да разчита на openRTB пазара, доминиран от Google. Това означава, че клиентите ни получават допълнителен рекламен канал, в който не фигурират посредници и който не се припокрива с други програматик платформи. EasyAds осигурява независим и допълнителен начин за достигане до аудиторията. Освен това, ние предлагаме една изцяло self-service платформа, която дава на рекламодателите пълна свобода за бюджетиране и настройване на на логиката за ремаркетинг и създаването на рекламните банери.
Добра ли е възвръщаемостта на ремаркетинга през платформата?
За всеки маркетолог терминът ROAS - return on ad spend (колко пъти се връщат вложените в реклама пари) е важен измерител на почти всяка онлайн реклама. При динамичния продуктов ремаркетинг ROAS може да бъде от 3-4 до над 100, поради персонализацията на рекламите. Това е по-ефективно от всяка друга форма на дислей реклама. Част от нашето kknow-how се състои в задаването на логиката самите криейтиви. Бързо се учим се от данните и прилагаме опита за всеки клиент индивидуално.
Колко сложно е да се стартира такава услуга?

На теория услугата може да се настрои и стартира за около 1-2 часа. Но на практика може да отнеме и няколко дни, тъй като се изисква намеса и на техническо лице, а не само на маркетинг специалист.

Четирите елемента, които се изискват, за да се реализират динамични продуктови кампании са:

  • Продуктов фийд - запознайте се с с нашите изисквания за продуктовите фийдове
  • Пиксел за проследяване - прочетете нашите детайлни инструкции за инсталиране на пиксел
  • Аудитории за ремаркетинг - създават се чрез данните от пиксела, например - потребители, добавяли продукти в количка за 7 дни назад
  • Продуктови банери - създават се с нашия редактор, ползвайки данните от фийда и пиксела
Мога ли да разчитам на вашата помощ при затруднение и колко струва това?
Нашият екип оказва пълно съдействие и улеснява възможно най-много процеса по стартиране. Можем да ви консултираме на всяка стъпка от интеграцията, включително за настройка на Google Tag Manager. Ще създадем необходимите аудитории, кампании и криейтиви в нашата платформата. Помощта, която оказваме на всеки клиент, е безплатна.
Как се създават банерите за ремаркетинг? Имате ли различни дизайни и анимации?

Банерите за динамичен продуктов ремаркетинг са отделен тип криейтиви, наречени DPA Templates. Те се различават по това, че в тях може да се избере т.нар. "Подредба" и "правила".

Подредбата е външният вид на банера, който променя разположението, големината и анимацията на елементите - лого, картинка и продукти. Имаме най-различни подредби, като може да експериментирате с тях.

Правилата определят по какъв начин ще се извикват продуктите в банера - следвайки персонализираните събития като add to cart, add to favorites, product view, както и избирайки съвсем конкретни продукти от фийда. Препоръчваме първоначалната настройка на поне един банер да бъде направена от нашия екип.

Могат ли продуктовите банери на EasyAds да се ползват извън платформата?
Накратко - да. Динамичните криейтиви на EasyAds могат да се използват не само в нашата мрежата от сайтове, но и извън нея - в Google Ads или в DV360. В този случай медия-купуването и таргетирането се случват в Google Ads акаунта на клиента, а ние управляваме самите криейтиви и показването на правилните продукти в тях. Свържете се с нашия екип, за да ви разкажем повече за тази възможност.
Всеки е-магазин ли може да се възползва? Моят онлайн бизнес е много малък.
Динамичният продуктов ремаркетинг може да се ползва от всеки онлайн магазин . Но колкото по-голям е онлайн бизнесът, толкова по-значителни са ползите от ремаркетинга, тъй като аудиторията е мащабна и възможностите за реализиране на продажби - по-големи. Затова нашата услуга е насочена към средни и големи онлайн магазини, които имат над 100 поръчки дневно.
Този вид ретаргетиране с продукти не притеснява ли потребителите?
Обратно на схващането, че персонализирането на рекламата вреди, всъщност е точно обратното - потребителите не виждат случайни послания, а много адекватни предложения, базирани на тяхното съвсем скорошно поведение. А рекламодателите получават по-добра възвръщаемост на средствата си. Получава се win-win модел, който работи за всички.
Какви са политиките за реклама и с българското законодателство ли са съобразени?
Ние спазваме разпоредбите на българското законодателство и ограниченията за показване на продукти в банери зависят само от него. Забранени за реклама продукти най-общо са: високоалкохолни напитки, лекарства с рецепта, свързани с тютюна продукти (като цигари, пури, електронни цигари, вейпове), както и оръжия, боеприпаси, взривни материали и фойерверки.