Нова метрика - видимост на рекламата (Viewability & Time in View)


Интернет рекламата има едно основно преимущество пред офлайн каналите - измеримост за доста от действията на потребителите. Ангажираността с рекламите не може да бъде абсолютно точно измерена, но няколко важни метрики помагат да разберем по-добре как дадено послание успява да грабне и задържи вниманието на потребителите онлайн.
Viewability - Процент на Видимост
В онлайн среда всичко започва с показването на рекламата или т.нар. импресия. Тъй като сайтовете са дълги се налага да скролваме надолу по тях, за да достъпим и прочетем цялата информация, която ни предлагат. Именно в тези моменти има реклами, които остават в невидимата част от страницата - или са надолу в сайта и не сме стигнали до тях или много бързо преминаваме през тях, за да ги видим и асимилираме. За да разберем какъв процент от хората настина са "видяли" рекламата ни, разполагаме с метриката Видимост. Тя е стандартизирана от IAB (Interactive Advertising Bureau) и е широкоприета. Т.нар. термин viewability представлява процента от общия брой импресии, които са били наистина видяни от потребителите. Дефиницията за видяна реклама е тя да е престояла поне една секунда (или повече) във видимата част на екрана на устройството.
Time in View - Видимост в секунди
Освен процента на видяните импресии е важно да можем да сравним различните реклами по това доколко са успели да задържат вниманието на потребителите. Метриката, която дава информация за времето, в което рекламата е била във видимата част на екрана на потребителите е "Time in View" и измерва видимостта в секунди. С нейна помощ можете да съпоставите рекламите и тяхното представяне. Често например видео рекламите задържат повече време вниманието на хората заради интересното и динамично съдържание.
Защо тези метрики са важни?
Видимостта като показател не е ново откритие, но е много по-релевантен показател в текущия момент, когато огромен процент от посещенията онлайн се извършват от мобилни устройства с по-тесни екрани. При тях човек често вижда само една реклама на екрана си докато скролва през сайта и тя заема голяма част от екрана. При големите монитори на десктоп мониторите едновременно може да се виждат няколко рекламни зони ,включително текста на статията, включително навигационното меню, включително дясна колона със свързани новини например. В тази ситуация рекламните платформи отчитат видимост на всички тези елементи едновременно, но няма как да разберем точно кой елемент от всички потребителят е наблюдавал.
Успяхме ли да научите нещо ново?
Време е да проследите видимостта на вашите текущи кампании и реклами. А ако още не сте започнали и имате нужда от съдействие, обърнете се към нас на данните ни за контакт!
Екипът на EasyAds