Често задавани въпроси | Рекламодатели
В тази страница ще откриете цялата необходима информация, за да се регистрирате като рекламодател в EasyAds и да започнете да създавате, настройвате и проследявате сами вашите кампании в платформата.
Общи въпроси
- Какво представлява платформата EasyAds?
EasyAds е интерактивна платформа за закупуване на онлайн реклама в България и Северна Македония. Може да публикувате реклама в множество уеб медии в тези държави.
EasyAds е също така услуга за създаване и хостинг на интерактивни реклами или динамични продуктови реклами. С наша помощ можете да получите високоефективни и персонализирани HTML5 банери и да ги използвате в други рекламни платформи като например Google Ads или DV360.
- Къде ще се показва моята реклама?
- EasyAds работи с над 150 български сайта, чийто общ обхват е над 95% от интернет аудиторията в България. Вашата реклама ще бъде поместена само в сайтовете, които изберете от настройките на кампанията. Те са разделени в категории, в зависимост от своята тематика и преобладаващо съдържание.
- Колко струва ползването на платформата EasyAds и как се заплаща рекламата, която извършвам?
Като рекламодател в EasyAds вие заплащате само рекламата, без допълнителни абонаменти или комисионни. Плащате само когато заредите сума за реклама в профила си. Зареждането се извършва от меню Таксуване » Ново плащане, като сумата без ДДС постъпва по ваша виртуална сметка в платформата. Самата регистрация в платформата е напълно безплатна.
След като вече имате заредена наличност в платформата, може да стартирате рекламни кампании. Сумите, които изразходвате за кампаниите си се приспадат веднага от вашата виртуална сметка в платформата и няма как да надхвърлят заредената от вас сума.
- Какъв е моделът на заплащане?
В платформата има три вида ценообразуване в зависимост от вашите цели и типа рекламен криейтив:
- На клик / CPC, Cost-per-Click: таксува се всеки потребителски клик върху вашата реклама. Всички показвания на рекламата ви в даден сайт са напълно безплатни. Може да създадете и стартирате реклама на клик от меню Network в профила си.
- На действие / CPA, Cost-per-Action: този вид ценообразуване е възможен само при стартиране на кампания с видео или кампаня с интерактивни HTML5 банери. При CPA се таксува конкретно действие, което потребителят извършва в самия банер. Платеното действие се определя в зависимост от вида интеракция с банера, например - Play, Scrach, Flip, Drag&Drop. Повече за модела на ценообразуване и кога е подходящо да се използва може да прочетете в подробната ни статия за CPA.
- На импресия / CPM, Cost-per-Mille: таксуват се всеки 1000 показвания (импресии) на рекламата. Direct Deals са кампаниите, при които плащането е на база CPM и се реализират в конкретни медии и площадки. Тези кампании са видими за определени потребители, тъй като могат да се стартират само с поръчка към нашия екип. CPM моделът се прилага и за хостинг на интерактивни и продуктови банери, когато са изработени от нас и се използват извън нашата платформа, например в Google Ads, DV360.
Имате възможност да използвате платформата и като сервиращо решение - от меню Ad Serving може да създадете кампания с тази цел. Подробности за начина на работа може да разгледате в последващата секция въпроси.
- Каква е минималната сума, с която мога да започна да рекламирам?
- Можете да заредите сума по ваш избор, но не по-малко от 50лв. без ДДС. Зареждането на сума за реклама се извършва от меню Таксуване » Плащания, чрез бутона Ново плащане.
- Какви платежни методи предлага платформата?
Имате избор между три начина на плащане – чрез ePay, кредитна карта или банков превод.
Ако изберете ePay или плащане с карта, ще бъдете прехвърлени към системата на ePay, за да довършите процеса на плащане, затова си пригответе нужните данни за достъп.
Ако изберете плащане по банка, ще ви бъде издадено автоматично платежно нареждане, което можете да намерите под надписа „Банка“ в списъка със зареждания, който се намира в меню Таксуване » Плащания.
След успешната транзакция, посочената от вас сума ще бъде одобрена и прибавена към вашата виртуална сметка в профила ви. Ще ви бъде издадена електронна фактура, подписана с електронен шифър, която можете да изтеглите от менюто Таксуване » Фактури.
Рекламни кампании
- Къде да създам първата си рекламна кампания?
Започнете с меню Network CPC/CPA и ползвайте бутона Нова кампания. Следвайте помощника, за да изберете типа на кампанията, която ще създавате:
- Кампания с адаптивни реклами (Cost-per-Click)
- Кампания с видео реклами (Cost-per-Play)
- Кампания с банери (Cost-per-Click)
- Какви са настройките на рекламната кампания?
Ето най-важните настройки на една кампания:
- Име на кампанията - наименувайте всяка кампания, така че да можете чрез името да разграничавате за какво се отнася и към кого е насочена, например: „Май 2020 - Шапки - Банери - Mobile“
- Задаване на дневен и общ бюджет - тук избирате с какъв максимален бюджет на ден бихте искали да рекламирате. Освен това можете да зададете и конкретен общ бюджет, което е изключително полезно в случай, че имате повече кампании и искате да разпределите своя бюджет по определен начин между тях. Тази функционалност ви гарантира, че всяка кампания ще изразходва точно определената от вас сума.
- Избор на сайтове, в които да се показват рекламите – можете да филтрирате сайтовете според тематиката и аудиторията, както и съобразно личните ви предпочитания с цел да достигнете до правилните потребители
По желание може да зададете следните допълнителни опции в кампанията:
- Избор на тип устройство (мобилни телефони, декстоп компютри или таблети)
- Избор на операционна система (Windows, Apple, Android, Linux)
- Избор на интернет доставчик
- Избор на часове от денонощието
- Избор на дни от седмицата
- Избор на географска локация
- Избор на потребителски интереси
- Ретаргетиране на определени потребителски аудитории
- Какво означават Състояние и Статус на кампанията?
Кампаниите имат три типа Състояние в платформата: Чакаща, Текуща, Доставена.
- Чакаща – кампанията е автоматично паузирана поради някаква причина. За да разберете каква е въпросната причина, задръжте мишката си над въпросителния знак непосредствено до синия надпис "Чакаща"
- Текуща – всички необходими условия са изпълнени, кампанията е онлайн и се показва на потребителите в текущия момент
- Доставена - кампанията ви е достигнала успешно зададени от вас ограничения за срок или общ бюджет (или и двете) и вече не се показва онлайн.
Чрез Статуса на кампанията, вие можете да контролирате дали дадена кампания да е активна в платформата. Кампаниите имат два статуса - Активна и Спряна:
- Активна - вие желаете кампанията да се показва
- Спряна - вие НЕ желаете кампанията да се показва
За да промените статуса на вашата кампания е нужно само да кликнете върху слайдера и да го коригирате. Промените се отчитат на момента и кампанията ви се спира или тръгва до няколко минути.
- Мога ли да правя промени по кампанията след създаването ѝ?
Разбира се! Можете да правите промени по кампанията си във всеки един момент. До няколко минути след редакцията на кампанията, всички промени ще бъдат отразени и активни. Нужно е само да кликнете върху името на кампанията или на линка Настройки.
- Как да определя каква цена за клик да плащам?
Когато стартирате нова кампания, платформата ще ви предложи препоръчителна цена за клик. Вие можете да намалявате тази цена до нейния минимум от 0.05 лв или да я увеличавате. Най-практично е да съобразявате цената на клик с това дали кампанията е достигнала своя дневен бюджет. Намалявайте цената на клик, в случай че през последния ден кампанията е изпълнила дневния си бюджет. И обратното, следва да увеличавате цената на клик, ако желания от вас дневен бюджет не се достига и кампанията не се показва достатъчно.
Колкото по-висока цена за клик поставите, толкова по-голям е шансът да "спечелите" всяка една отделна импресия в конкуренция с останалите клиенти на платформата. Ако ползвате много тясна таргет група, например - потребители от гр. София, само декстоп компютри, само от 10.00 до 20.00 часа и особено в сечение с потребителски интереси, то цената за клик, която избирате е много важна, за да печелите показванията на точно този сегмент от потребители.
Особеност на ценообразуването в платформата е, че когато задавате цена за клик, вие задавате точната цена, по която ще се изчислява всеки следващ клик, а не максимално допустима цена (както е в други performance платформи). Цената на клик в EasyAds не е плаваща, а се взима точно зададената от вас цена за всеки клик.
- Влияе ли CTR (кликаемостта) на моите реклами върху количеството показвания, които получавам?
Да, платформата оценява рекламите, използвайки т.нар. "Ad Score", който е съвкупност от факторите CTR (кликаемост / Click-Through-Ratio) и PPC (разход за клик / Price-Per-Click).
Ad Score на всяка рекламна кампания е променлива величина, която се формира в зависимост от резултата ѝ за определен период от време. Ad Score се изчислява за всеки отделен ротатор в платформата, което означава, че една кампания може да има силен ефект в сайт с дамскa аудитория и слаб ефект в сайт с мъжка аудитория и съответно нейният приоритет на двете различни рекламни позиции ще е различен. Този механизъм допълнително помага на вашата кампания да се показва повече на места с по-голям потребителски интерес.
- Как мога да проследя посещенията от рекламите в инструменти за анализ на трафика? Поддържате ли динамични UTM макроси?
С помощта на UTM параметри можете да изпращате данни до системите за анализ (като Google Analytics). Под полето, в което поставяте линка на рекламите си, разполагате с автоматично генерирани препоръчителни UTM параметри, които може да използвате. Към вашия линк можете да добавите собствени UTM параметри, както и да ползвате динамични макроси, които да попълват автоматични данни:
- {{adid}} попълва динамично id на рекламата
- {{adtype}} попълва динамично типа на рекламата - banner ads/native ads/video ads
- {{adsize}} попълва динамично размера на рекламата
- {{publisherurl}} попълва динамично домейна, от който идва кликът
- {{campaignid}} попълва динамично id на кампанията от системата
- {{pricingmodel}} попълва динамично типа на кампанията - cpc/cpa/cpm
- {{device}} попълва динамично типа устройство на потребителя - mobile/desktop/tablet
- {{cost}} попълва динамично цената на клик за конкретния клик.
UTM параметрите се поставят накрая на линка, след "?" знак. Линк с добавени параметри би изглеждал по следния начин: https://easyads.bg/?utm_source=easyads&utm_medium={{pricingmodel}}&utm_content={{adunit}}&utm_term={{publisherurl}}&utm_campaign={{campaignid}}
Възможности за насочване на рекламата
- Предлагате ли инструменти за насочване/таргетиране на рекламите?
- Да, в EasyAds ще откриете разнообразни опции за насочване на своите рекламни послания към правилните за вас потребители. От настройките на вашата кампания може да таргетирате по Времеви период, Местоположение, Устройство, Операционна система, Интернет доставчик, Пол, Интереси и Аудитория. По всяко време може да променяте таргетирането на вашите кампании от бутон Настройки, намиращ се под името на кампанията ви.
- Какво представлява насочването по времеви период?
- Може да управлявате кога да се показват вашите реклами на потребителите - в кои дни от седмицата и в кои часове от денонощието. Използвайте този вид таргетиране, за да стартирате, спирате или заменяте рекламите си в съответствие с избрани от вас времеви периоди. Освен това, можете да създадете периоди на активност по избор с начална и крайна дата и точност до 5 мин.
- Какво представлява насочването по местоположение?
- Предоставяме ви IP-базирано географско таргетиране, с което да покажете рекламите си само на потребители в дадена географска област. За да определим точното местонахождение на потребителите, ние използваме актуални и подробни данни с голяма точност.
- Какво представлява насочването по устройство и OS?
- Може да изберете на кои устройства да се излъчва вашата реклама - на Десктоп, Мобилно устройство, Таблет или др. Допълнително, може да таргетирате и спрямо операционната система на потребителя - Windows, iOS, Android, Други. Това е много полезно, когато рекламирате апликация за мобилни телефони например.
- Какво представлява насочването по интереси и демография (3rd party данни)?
- Чрез анонимни cookie записи успяваме да проследим поведението на потребителите онлайн, за да създаваме различни профили според интересите и поведението на потребителите. Може да използвате събраните от нас данни, за да насочите рекламите си към конкретни потребителски интереси или демография и да постигнете оптимални резултати за вашите кампании. Можете да прочетете повече за таргетирането на вашите онлайн реклами по интереси.
- Какво представлява насочването по аудитория (1st party данни)?
Можете да построите произволна потребителска аудитория и да насочите рекламите си само към нея на база данни от вашия сайт или кампании в EasyAds. Така получавате максимално персонализирани реклами, които използват данни именно за вашите потребители.
Имате два вида данни, които може да използвате в аудиторията си:
- Данните от интеракции и кликвания на вашите собствени кампании като по този начин насочвате рекламата си към потребители, извършили (или не) определени действия.
Да заложите проследяващ пиксел код на сайта си, който да следи различните действия, които потребителите извършват на сайта ви. Например, посещение на страница от сайта ви, добавяне в количка, покупка и т.н. Разгледайте подробната ни статия как да имплементирате EasyAds пиксел на сайта си.
Първата стъпка е да активирате Audience Center от профила си в платформата - меню Аудитории - бутон Активиране на Audience Center. След това може да създадете Аудитория от бутон Нова аудитория в същото меню. Разгледайте подробната ни статия как да създадете успешно аудитория.
Видове рекламни формати
- С какви рекламни формати мога да рекламирам в EasyAds?
Към вашата кампания можете да добавите съответния тип реклами - адаптивни реклами, видео реклами или банери. Те имат различна визия и различно въздействие върху потребителите:
Адаптивните реклами се заплащат на клик (CPC или cost-per-click модел). Те са лесни за редакция реклами, състоящи се от заглавие, описание и едно или няколко изображения. Те са подходящи за представяне на конкретни оферти и продукти. Когато в рекламата има качени повече от едно изображения, те влизат в карусел и потребители могат да ги разглеждат.
Видео рекламите се заплащат на play или клик (CPA или cost-per-action модел). Те също са лесни за редакция реклами, състоящи се от заглавие, описание и видео, което може да качите посредством линк от Youtube. При натискане на бутона Play, видеото стартира със звук, а видимостта му е 100% гарантирана. Това прави този вид реклами са идеални за аудио-визуално въздействие и brand awareness, постигнато на много достъпна цена.
Банерите могат да бъдат интерактивни (HTML5) динамични с продукти от фийд (HTML5), или статични (JPEG, WebP, PNG, GIF). Интерактивните HTML5 банери се заплащат по модела CPA (при първата настъпила интеракция върху тях. Продуктовите, статичните и анимираните HTML5 банери, при които няма възможност за друго освен кликване, се заплащат по модела CPC (cost-per-click).
Ако не сте сигурни кой е правилният формат за вас - прочетете още детайли за различните видове рекламни формати.
- Как да създам адаптивна реклама?
Можете да създадете адаптивна реклама чрез бутона Добавяне на нова адаптивна реклама от меню Адаптивни реклами или да натиснете линка Нова реклама непосредствено под името на съответната кампания. Препоръчваме ви втория начин като по-лесен и интуитивен.
- Въведете заглавието на вашата реклама
- Въведете описанието на вашато реклама
- Въведете пълния линк към страницата, където искате да заведете потребителите след клик
- Полето Видим линк ще се попълни автоматично
Изображенията за рекламата можете да зададете директно от вашия компютър, от вече качени от вас изображения в платформата при предишни ваши реклами, както и от нашата галерия с предварително подбрани Stock изображения с високо качество.
Изображенията са две – едно с минимален размер 400×300px и едно с максимален размер 600×314px като по този начин вашата реклама ще бъде с оптимално оформление и видимост на всички рекламни позиции.
- Как да кача рекламен банер?
- Можете да качите банер чрез линка Нова реклама непосредствено под името на съответната банер-кампания.
- Изберете типа на банера – дали е HTML5 банер или картинка (.jpg, .gif или .png)
- Ако качвате HTML5 банер, изберете размера на банера
- Размерите на банерите, които поддържа платформата са: 300×250px, 336×280px, 300×600px, 336×600px, 600×220px, 600×400px, 728×90px, 728×250px, 970×250px, а максималната тежест на един банер в платформата е 150KB
- Качете банера от вашия компютър
- Въведете пълния линк към страницата, където искате да отведете потребителите след клик
- Полето Видим линк ще се попълни автоматично
- В полето Преглед ще се визуализира вашият банер, за да може да го прегледате.
- Как да създам видео реклама?
Можете да създадете видео реклама чрез бутона Добавяне на нова видео реклама от меню Видео реклами или да натиснете линка Нова реклама непосредствено под името на съответната видео-кампания. Препоръчваме ви втория начин като по-лесен и интуитивен.
- Въведете заглавието на вашата реклама
- Въведете описанието на вашато реклама
- Въведете пълния линк към страницата, където искате да заведете потребителите след клик
- Полето Видим линк ще се попълни автоматично
Видеото за рекламата можете качите чрез линк от Youtube.
Предварително е нужно да разполагате с видео, качено в Youtube, което да маркирате като "Unlisted" (скрито видео) и то да не е по-дълго от 30 секунди.
- Мога ли да поръчам изработка на интерактивен HTML5 банер?
- Ако искате да се отличите от конкурентите си и да дадете възможност на потребителите да взаимодействат с вашия бранд посредством рекламите, HTML5 банерите са правилното решение за вас! Свържете се с нас, за да ви разкажем повече за тях и какви възможности ви дават, а междувременно разгледайте нашата галерия с вече създадени интерактивни HTML5 банери.
Създаване на аудитории и отчитане на конверсии
- Мога ли да настроя пиксел на сайта си и в кое меню се намира тази функционалност?
За да получите достъп до тази функционалност е необходимо първо да активирате Audience Center във вашия профил в EasyAds. След като се логнете в профила си, изберете Аудитории от менюто и следвайте стъпките:
- Активирайте EasyAds Audience Center чрез зеления бутон.
- Генерирайте вашия персонален EasyAds Pixel код. Имате опция да вземете кода на момента и да го имплементирате на сайта си или да го изпратите заедно с инструкции по имейл към човека, който отговаря за този процес.
- Ако сте избрали да го заложите директно, можете да го копирате директно в кода на сайта, ако имате достъп до него или да го имплементирате чрез Google Tag Manager.
- Може ли да ми съдействате при вграждането на пиксела на сайта ми?
- Разбира се! Нашият екип специалисти е на разположение за консултации и конкретни напътствия за успешна интеграция на тракинг пиксел. Свържете се с нас при всякакви въпроси.
- Мога ли да следя конверсиите, които са реализирани с кампаниите в платформата?
Да, имате възможността да проследите осъществяването на различните настроени на сайта ви събития. Ще виждате информация само за събитията, които получават данни от пиксела на вашия сайт, така че обърнете внимание дали те се изпълняват коректно и дали са заложени нужните кодове.
В меню Отчети ще можете да виждате информация за различните осъществени конверсии. Можете да групирате данни по кампании, реклами, сайтове, устройства и други, така че да имате възможно най-детайлна информация за конверсиите и да оптимизирате кампаниите си.
- На какъв принцип се атрибутират конверсиите към кампаниите в платформата?
- Освен сумарно колко конверсии са се осъществили, имате на разположение информация и какъв вид е самата конверсия - дали е след рекламна импресия (показване на рекламата), след интеракция с HTML5 банер, ако имате такива криейтиви, или пък след клик на рекламата. Така можете детайлно да проследите какви са резултатите от рекламите ви. В заглавията на колонките в таблицата са описани и времевите периоди, които се взимат предвид при отчитането на конверсиите.
- Мога ли да създавам аудитории на базата на събития (events) на сайта ми?
- Да, можете да построите произволна потребителска аудитория и да насочите рекламите си само към потребителите в нея на база данни от вашия сайт. След като активирате Audience Center, може да създадете аудитория от бутон Нова аудитория в меню Аудитории. Разполагате с разнообразни настройки относно кои потребители да попаднат в аудиторията ви. Разгледайте подробната ни статия как да създадете успешно аудитория.
- Мога ли да създавам аудитории без да съм вградил пиксел и какви?
- Да, може да използвате данните за показванията, интеракциите и кликванията на вашите собствени реклами в платформата, за да създадете потребителска аудитория. По този начин може да насочвате рекламата си към потребители, извършили (или не) определени действия. Разгледайте подробната ни статия как да създадете потребителска тук.
Ползване на платформата като сървър за реклами
- Кога мога да използвам платформата като сървър за реклама?
Когато нашият екип създаде за вас интерактивни HTML5 банери или динамични продуктови банери и вие желаете да ги използвате извън платформата EasyAds, е необходимо да заплатите за хостинг на криейтивите.
Хостингът на банери за ползване извън платформата (например в Google Ads или в DV360) се осъществява чрез получаването на рекламни кодове, които се зареждат като 3rd party scripts/tags. Нашият екип ще ви съдейства изцяло в тазкива ситуации като извърши необходимите настройки и в и предостави кодове за криейтивите и насоки за тяхното качване в избраната от вас рекламна платформа.
- Колко струва използването на платформата като сървър за реклама?
- Цената за използването на платформата като рекламен сървър в България е 0.20 лв. на 1000 сервирани импресии/показвания. Тази цена се приспада от вашия баланс на Рекламодател в платформата. За да можете да ползвате платформата като сървър за реклама, е необходимо да имате положителен баланс в сметката ви на Рекламодател. Може да зареждате в нея произволни суми над 50 лв. без да имате месечен или годишен ангажимент. Зареждате само колкото е необходимо, според нуждите ви.
Други
- Къде мога да видя статистики за моите кампании?
- Можете да намерите подробна статистика за вашите рекламни кампании в меню Отчети. В самия панел използвайте опциите на филтъра, за да извикате подробни разбивки по дата, по сайт, по кампания, по рекламен носител и други.
- Имам повече от един профил в платформата. Как мога да навигирам лесно между тях?
Може да се възползвате от опцията Свързани профили за лесно и бързо превключване между профилите ви. След логин, натиснете на своето име в горната дясна част » меню Свързани профили и оттам може да свържете своите профили и да навигирате между тях. Пълната инструкция със стъпките за свързване на профили може да откриете тук.
Ако сте агенция, която управлява няколко клиентски профила в платформата, може да обвържем профилите едностранно за лесен и прегледен достъп до всички ваши клиенти посредством основния ви (агенционен) профил в EasyAds.
- Кои основни стъпки да следвам, за да започна да рекламирам в EasyAds?
За да стартирате рекламна кампания в платформата, следвайте следните стъпки:
- Регистрирайте се в платформата тук или чрез бутона Регистрация в раздел Рекламодател.
- След успешния вход в системата, заредете сума за реклама в своя профил от меню Таксуване » Плащания.
- Създайте своята първа рекламна кампания с адаптивни реклами или банери от меню Network » Кампании.
- Създайте поне една нова адаптивна реклама или качете банери в новосъздадената кампания.
- Уверете се, че кампанията е със Състояние: Текуща - това означава, че всички необходими условия тя да се показва са изпълнени.
- Имам още въпроси, на които не мога да намеря отговор!
Можете да изпращате директни запитвания към нашия екип директно от своя профил в платформата. Кликнете тук, за да попаднете в меню Поддръжка.
Не се колебайте да се свържете с нас на телефон 0887 460 840, както и на email: ekip@easyads.bg
Ние сме на ваше разположение за повече въпроси и съдействие.